سرپرست مدیریت مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا با اشاره به اینکه رفع تحریم‌ها، بزرگترین ملاحظه راه‌اندازی بازار مشتقه ارز بود، گفت: با از بین رفتن تحریم‌ها شاهد برقراری روابط کارگزاری بانک های ایرانی با بانک‌های خارجی و بازگشایی سوئیفت هستیم که به این ترتیب اصلی ترین موانع برای راه‌اندازی بازار مشتقه ارز برطرف شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، علیرضا ناصرپور با اشاره به اینکه در شورای عالی بورس کلیات بازار مشتقه ارز تصویب شده است، افزود: براساس تصمیمات گرفته شده در شورای عالی بورس، قرار بر این شد که یک برنامه زمان‌بندی برای راه‌اندازی بازار مشتقه ارز با در نظر گرفتن ملاحظات بانک مرکزی و سازمان‌های ذی‌ربط تدوین شود که شورای عالی بورس در مورد این برنامه‌های زمان‌بندی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ناصرپور با بیان اینکه پیش نویس برنامه های زمان بندی راه اندازی بازار مشتقه ارز با در نظر گرفتن سناریوهای مختلف تدوین شده است، ادامه داد: بانک مرکزی پیش‌تر موافقت خود را با راه‌اندازی بازار مشتقه ارز اعلام کرده و اکنون صحبت بر سر جزئیات آن است. بنابراین اگر جزئیات بازار مشتقه ارز توسط شورای عالی بورس تصویب شود، به فاصله کوتاهی راه‌اندازی این بازار قابل انجام است و بورس کالای ایران آمادگی لازم را برای آغاز معاملات دارد.

سرپرست مدیریت مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا به برخی از ملاحظات بانک مرکزی اشاره و بیان کرد: رفع تحریم‌ها، برقراری روابط کارگزاری بانک های ایرانی با بانک‌های خارجی و بازگشایی سوئیفت از جمله مهم ترین این ملاحظات بودند که با تحولات اخیر و رفع تحریم‌ها در مدت زمان کوتاهی این مسائل حل می‌شود. به عبارت دیگر بخشی از این مسائل به زودی حل و برخی دیگر شاید لازم باشد بعد از راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی در فاز اول، برطرف شود.

منبع: بازار امروز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها