پتروشیمی

تولید آروماتیک‌های کره جنوبی در اکتبر ۲۰۲۰ به‌دلیل کاهش بهره‌گیری پالایشگاه‌ها از ظرفیت پالایشی خود با افت روبه‌رو می‌شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، احتمال می‌رود در پی کاهش بهره‌گیری از ظرفیت تولید پالایش پالایشگران کره جنوبی در ماه اکتبر به‌دلیل افت تقاضا، از تولید مقدار آروماتیک‌های این کشور کاسته شود.

بیشتر پالایشگاه‌های کره جنوبی از سه ماه سوم سال جاری میلادی به‌دلیل کاهش قیمت‌های جهانی نفت خام نرخ بهره‌گیری از ظرفیت پالایشی خود را کاهش داده‌اند، در حالی که تقاضای برای فرآورده‌های میان تقطیر در پی اعمال قرنطینه‌های ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ (کرونا) با افت روبه‌رو شده است.

منابع بازار اعلام کردند: پالایشگران کره جنوبی برای کاهش دوباره پنج تا ۱۰ درصدی مقدار بهره‌گیری از ظرفیت پالایش در ماه اکتبر برنامه‌ریزی کرده‌اند، بر این اساس مقدار بهره‌گیری از ظرفیت پالایشی پالایشگاه‌های کره جنوبی در ماه اکتبر امسال حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد خواهد بود.

حاشیه سود پایین و بالا بودن سطح ذخیره‌سازی‌های تولیدکنندگان را به کاهش تولید در بخش‌های پایین‌دستی به‌ویژه در زنجیره آروماتیک‌ها سوق داده است.

کره جنوبی بزرگترین صادرکننده پارازایلن، بنزن و استایرن مونومر است.

تولید پارازایلن در کره جنوبی به‌دلیل کاهش بهره‌گیری از ظرفیت پالایشی در پالایشگاه‌های کره جنوی به زیر ظرفیت کامل رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها