صندوق بین المللی پول

صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود از دورنمای اقتصاد جهان، اعلام کرد علیرغم بازگشایی اقتصادها، پیش بینی می‌شود اقتصاد جهان ۴.۴ درصد در سال جاری میلادی کوچک شود که اگرچه این پیش‌بینی ۰.۸ درصد خوشبینانه تر از پیش‌بینی قبلی این صندوق است، ولی بدترین بحران اقتصادی از زمان بحران بزرگ دهه ۱۹۳۰ را نشان می‌دهد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد در حالی که اکثر مناطق جهان با رکود بزرگ ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا مواجه هستند، چین تنها اقتصاد بزرگی خواهد بود که در ۲۰۲۰ از عمق بحران کرونا رشد خواهد کرد. 

براساس گزارش راشاتودی، صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود از دورنمای اقتصاد جهان اعلام کرد علیرغم بازگشایی اقتصادها، پیش بینی می‌شود اقتصاد جهان ۴.۴ درصد در سال جاری میلادی کوچک شود. در حالی که این پیش‌بینی ۰.۸ درصد خوشبینانه تر از پیش‌بینی قبلی این صندوق است، ولی بدترین بحران اقتصادی از زمان بحران بزرگ دهه ۱۹۳۰ را نشان می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود اکثر کشورها هیچ رشدی را تا پایان سال جاری تجربه نکنند و تولید جهانی ۵.۲ درصد افزایش یابد. این پیش بینی هم ۰.۲ درصد بهتر از پیش بینی صندوق بین المللی پول در ماه ژوئن است.

چین تنها استثنای این پیش‌بینی است چون می‌تواند از رکود دوری کرده و حتی اقتصاد خود را توسعه دهد البته نه به اندازه سال‌های قبل. صندوق بین‌المللی پول تخمین می‌زند تولید ناخالص داخلی چین ۱.۹ درصد در ۲۰۲۰ رشد کند در حالی که سایر اقتصادهای نوظهور و توسعه یافته جهان به ترتیب ۵.۷ و ۵.۸ درصد راکد می‌شوند.

گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول گفت: به جز چین که انتظار می‌رود تولید در آن از سطح ۲۰۱۹ فراتر رود، تولید در اقتصادهای نوظهور و پیشرفته و کشورهای در حال توسعه حتی در سال آینده میلادی هم پایین تر از سطح ۲۰۱۹ خواهد بود.

چین اولین کشوری بود که با همه‌گیری ویروس کرونا مواجه شد و اولین کشوری هم بود که توانست این ویروس را در خانه کنترل کند، در حالی که تعداد مبتلایان به آن در سراسر جهان رو به افزایش است.

گوپینات اشاره کرد: رشد اقتصادی سریع‌تر از حد انتظار چین به تقاضای بالا برای تجهیزات پزشکی و همچنین تجهیزات الکترونیکی لازم برای کار در خانه هم مربوط می‌شود. صادرات این کالاها طی چندین ماه پیاپی افزایش داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها