آژانس بین‌المللی انرژی

آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد تقاضای نفت ضربه سختی از قرنطینه های اروپا مخصوصاً فرانسه، آلمان و انگلیس بخورد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، کیسوکه ساداموری، مدیر بخش بازارهای انرژی و امنیت آژانس بین المللی انرژی طی مصاحبه‌ای در روز دوشنبه گفت قرنطینه‌های جدید در اقتصادهای بزرگ اروپا بر تقاضای نفت تاثیر منفی می‌گذارد ولی مشخص نکرد آیا آژانس دورنمای تقاضای انرژی را در گزارش ماهانه خود پایین می‌آورد یا نه؟

آژانس بین المللی انرژی در آخرین گزارش خود در ماه اکتبر پیش‌بینی خود از تقاضای جهانی نفت در ۲۰۲۰ را ۹۱.۷ میلیون بشکه در روز اعلام کرد که ۸.۴ میلیون بشکه در روز پایین‌تر از ۲۰۱۹ بود. این آژانس در اکتبر اعلام کرد تقاضای انرژی در سال آینده میلادی برابر با ۹۷.۵ میلیون بشکه در روز خواهد بود یعنی ۵.۵ میلیون بشکه در روز بیشتر از ۲۰۲۰.

این آژانس بین المللی حالا انتظار دارد تقاضای نفت ضربه سختی از قرنطینه های اروپا مخصوصاً فرانسه، آلمان و انگلیس بخورد. البته تاثیر قرنطینه های جدید بر تقاضای نفت کمتر از فصل بهار خواهد بود. قرنطینه های اروپا و آمریکا در آن زمان  ۲۰ میلیون بشکه در روز از تقاضای جهانی نفت را در آوریل پایین آورد.

ساداموری با اشاره به باز بودن مدارس در اروپا بر خلاف فصل بهار گفت: «ما مطمئناً انتظار داریم تقاضای نفت تأثیر کمتری از قرنطینه‌های اخیر ببیند».

وی تاکید کرد تنها نقطه مثبت بازار نفت، چین است. چین تنها اقتصاد بزرگی است که تقاضای نفت آن در سال جاری میلادی رشد کرده است. ولی واردات نفت خام چین هم ۴.۸۸ درصد در اکتبر نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها