• ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
  • کد خبر: 45186
نفت

پس از آنکه گزارش انستیتوی نفت آمریکا نشان داد میزان ذخایر نفت خام این کشور بیش از حد انتظار کاهش داشته و در حالی که امیدها به تولید یک واکسن موثر مقابله با کرونا موجب تقویت احساس حاکم بر بازارها شده است، قیمت نفت امروز بیش از یک درصد رشد داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۳ سنت معادل ۰.۹۹ درصد افزایش به ۴۴ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۴۳ سنت معادل ۱.۰۴ درصد رشد به ۴۱ دلار و ۷۹ سنت رسید.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت هر دو شاخص نفتی روز سه شنبه نیز حدود ۳ درصد افزایش یافته بود. برآوردهای انستیتوی نفت آمریکا نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته با ۵.۱ میلیون بشکه کاهش به ۴۸۲ میلیون بشکه رسیده در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش ۹۱۳ میلیون بشکه ای را داشتند.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت: «خبرها در مورد تولید واکسن کرونا توسط شرکت فایزر سبب شده تا قیمت نفت رو به افزایش بگذارد.»

از زمانی که اعلام شده واکسن آزمایشی تولید شده توسط یک شرکت آمریکایی و شرکت آلمانی بیانتک ۹۰ درصد موثر بوده است، قیمت هر دو شاخص نفتی از ابتدای هفته جاری بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

هرچند خبرهای امیدوارکننده در مورد واکسن به رشد قیمت نفت کمک کرده، اما چشم انداز کلی تقاضا در بازار همچنان تحت تاثیر وضع مجدد مقررات قرنطینه در آمریکا و اروپا قرار دارد.

تحلیلگران نشنال بانک استرالیا در یادداشتی نوشتند: «چشم انداز تقاضا در کوتاه مدت همچنان ضعیف است به ویژه با توجه به تعداد کشورهایی که محدودیت های جدیدی را برای مقابله با شیوع کرونا به اجرا گذاشته اند که موجب تضعیف مصرف خواهد شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها