نفت

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود تولید نفت خام این کشور ۸۶۰ هزار بشکه در روز در ۲۰۲۰ کاهش یافته و به ۱۱.۳۹ میلیون بشکه در روز برسد. این در حالی است که قبلا پیش‌بینی می‌شد کاهش تولید آمریکا برابر با ۸۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، تولید نفت خام آمریکا نسبت به ماه می که به پایین‌ترین رقم طی دو سال و نیم گذشته رسیده بود، بهبود یافته است چون تولیدکنندگان شیل به دنبال افزایش قیمت نفت، دوباره چاه‌های خود را فعال کردند.

ولی اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد تولید نفت خام این کشور به تدریج کاهش یافته و در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ به طور متوسط برابر با ۱۱ میلیون بشکه در روز باشد چون حفاری‌های جدید نمی‌توانند کاهش تولید از چاه‌های موجود را جبران کنند. این اداره انتظار دارد حفاری‌ها در ۲۰۲۱ افزایش یافته و تولید این کشور در سه ماهه پایانی سال آینده میلادی به ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز برسد.

پیش‌بینی می‌شود کل تولید نفت آمریکا در ۲۰۲۱، ۲۹۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و به ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز برسد. قبلا یک کاهش ۳۶۰ هزار بشکه‌ای پیش‌بینی شده بود.

بخش آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد مصرف نفت و سایر سوخت‌های مایع در این کشور در سال جاری میلادی ۲.۳۸ میلیون بشکه در روز پایین آمده و به ۱۸.۱۶ میلیون بشکه در روز برسد. این در حالی است که قبلاً پیش بینی می‌شد مصرف در این کشور ۲.۳۱  میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی می‌کند مصرف نفت و سوخت‌های مایع در کل جهان در ۲۰۲۰ برابر با ۹۲.۹ میلیون بشکه در روز باشد یعنی ۸.۶ میلیون بشکه در روز کمتر از ۲۰۱۹ ولی مصرف ۵.۹ میلیون بشکه در روز در ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها