فولاد

در بین ماه های ژانویه تا اکتبر، چین ۸۷۳.۹۳ میلیون تن فولاد خام و ۱.۰۸ میلیارد تن محصولات فولادی تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۵.۵ و ۶.۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، تولید فولاد خام و محصولات نهایی فولادی چین در ماه اکتبر به روند صعودی ادامه داد و بر اساس آمار منتشره رسمی این کشور در ماه اکتبر ۹۲.۲ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۱۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت ولی نسبت به سپتامبر ۰.۴ درصد کاهش یافت. میزان تولید محصولات فولادی نیز ۱۱۸.۴۸ میلیون تن ثبت شد که ۱۴.۲ درصد رشد سالانه را تجربه کرد.

با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان که فعالیت های ساختمانی به ویژه در منطقه شمال چین کاهش یافته و کند می شود، انتظار می رود که قیمت میلگرد در دوره ۱۶ تا ۲۰ نوامبر در آرامش و سکون باقی بماند.

این کاهش تقاضای فولاد در تولید فولاد خام این کشور در ماه اکتبر مشاهده شد که با افت ناچیز ۰.۴ درصدی ماهانه به ۹۲.۲ میلیون تن رسید.

درطول ماه اکتبر برخی کارخانه ها با توجه به موجودی بالای فولاد، فولاد کمتری تولید کردند در حالی که برخی مصرف کنندگان نهایی نگران کاهش تولید با نزدیک شدن به فصل زمستان بودند.

علی رغم کاهش ناچیز ماهانه تولید، تولید نسبت به اکتبر سال گذشته با رشد ۱۲.۷ درصدی همراه بود و به نظر می رسد تولید فولاد خام این کشور تا پایان سال به سطح یک میلیارد تن برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها