عراق

پیش نویس بودجه ۲۰۲۱ عراق بر اساس نفت بشکه ای ۴۲ دلار تنظیم شده و ارزش آن به ۱۵۰ تریلیون دینار (۱۰۳ میلیارد دلار) می‌رسد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، کابینه عراق در روز دوشنبه پیش‌نویس بودجه ۲۰۲۱ را به ارزش ۱۵۰ تریلیون دینار (۱۰۳ میلیارد دلار) تصویب کرد. تصویب بودجه سال آینده عراق در شرایطی صورت می‌گیرد که این کشور با بحران اقتصادی و مالی به خاطر قیمت پایین نفت دست و پنجه نرم می‌کند.

کسری بودجه عراق احتمالاً برابر با ۶۳ تریلیون دینار (۴۳ میلیارد دلار) خواهد بود.

پیش نویس بودجه ۲۰۲۱ عراق بر اساس نفت بشکه ای ۴۲ دلار ارائه شده و انتظار می‌رود صادرات نفت این کشور برابر با ۳.۲۵ میلیون بشکه در روز باشد که ۲۵۰ هزار بشکه در روز آن از منطقه کردستان می‌آید.

علیرغم ارائه بودجه به مجلس برای تصویب نهایی، اختلافات بین دولت مرکزی عراق و منطقه نیمه خودمختار کردستان همچنان حل نشده باقی مانده است.

طبق گفته یکی از مشاورین ارشد دولت عراق: «اختلاف بین نمایندگان بغداد و کردستان بر سر صادرات نفت و بدهی‌های این منطقه همچنان باقی است. این اختلافات آنقدر پیچیده است که به این زودی‌ها نمی‌توان به یک قرارداد رسید».

بانک مرکزی عراق که با کاهش شدید درآمدهای خود مواجه است، در روز شنبه قیمت فروش دلار آمریکا به بانک‌ها و بازارهای ارز را از ۱۱۸۲ تا ۱۴۶۰ دینار افزایش داد. هدف از این کار، پایین آوردن کسری بودجه ۲۰۲۱ به دنبال سقوط قیمت جهانی نفت، اصلی‌ترین منبع درآمد عراق، بوده است.

عراق چهارمین ذخایر بزرگ نفت دنیا را در اختیار دارد و ۹۵ درصد از بودجه ملی آن بر درآمدهای نفتی استوار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها