روسیه+اوپک

معاون نخست وزیر روسیه گفت کشورش قیمت نفت بین ۴۵ تا ۵۵ دلار در هر بشکه را برای افزایش تولید مناسب می‌داند و از افزایش تولید اوپک پلاس از ماه فوریه حمایت می‌کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت انتظار می‌رود کشورش در نشست تولیدکنندگان برتر دنیا در ماه آینده میلادی از افزایش تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ ای اوپک پلاس از ماه فوریه حمایت کند.

نگرانی از تأثیر شیوع ویروس جدید کرونا بر تقاضای سوخت و کاهش آن باعث شد قیمت نفت در این هفته تحت فشار قرار بگیرد ولی در حال حاضر بالاتر از ۵۰ دلار در هر بشکه معامله می شود.

نواک همچنین اظهار داشت مسکو قیمت نفت بین ۴۵ تا ۵۵ دلار  در هر بشکه را برای افزایش تولید مناسب می‌داند. تولید نفت روسیه به خاطر قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس به شدت پایین آمده است.

روسیه و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت طی ائتلافی با عنوان اوپک پلاس توافق کردند برای حمایت از بازار جهانی نفت در  بحبوحه کاهش تقاضا برای سوخت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، تولید خود را پایین بیاورند.

اوپک پلاس از زمان بسته شدن این قرارداد در ماه آوریل، طبق برنامه تولید خود را کاهش داده و حالا انتظار می‌رود ۵۰۰ هزار بشکه دیگر به تولید آن از اول ژانویه اضافه شود.

نشست بعدی این گروه در چهارم ژانویه برگزار می‌شود و قرار است طی آن در مورد ۵۰۰ هزار بشکه افزایش تولید از اول فوریه گفتگو شود.

نواک گفت: «اگر شرایط عادی و ثابت بماند از این افزایش تولید حمایت می‌کنیم».

اوپک پلاس توافق کرده کل تولید خود را ۱۰ میلیون بشکه در روز معادل ۱۰ درصد تقاضای جهان قبل از بحران کرونا پایین بیاورد. روسیه در این بین قول کاهش دو میلیون بشکه‌ای را داده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها