• ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
  • کد خبر: 46570
نفت

در حالی که تصویب بسته محرک مالی جدید در آمریکا و کاهش میزان ذخایر نفت خام این کشور چشم انداز تقاضا برای نفت را تقویت کرده است، قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود و از مرز ۵۱ دلار گذشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۶ سنت معادل ۰.۳۱ درصد افزایش به ۵۱ دلار و ۲۵ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۲۲ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش به ۴۸ دلار و ۲۲ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت: «تضعیف ارزش دلار و گزارش هایی از کاهش ذخایر نفت خام آمریکا سبب شده تا قیمت ها بالا برود.»

وی افزود: «امروز صبح انستیتوی نفت آمریکا گزارش داد که میزان ذخایر نفت خام این کشور طی هفته گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.»

شاخص ارزش دلار در برابر یورو به پایین ترین رقم در طی بیش از ۲ سال گذشته رسیده و دلالان ارز در حال بررسیتبعات تعویق رای گیری در خصوص مصوبه افزایش یارانه های کرونایی در سنای امریکا هستند. در عین حال تحلیلگران همچنان احتمال بسته های محرک اقتصادی بیشتر را دور از ذهن نمی بینند.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار دموکرات هاست، پیشتر پیشنهاد ترامپ مبنی بر افزایش رقم یارانه های نقدی از ۶۰۰ دلار به ۲۰۰۰ دلار را تصویب کرده بود. اکنون این مصوبه نیاز به تایید سنا دارد.

در حالی که سرمایه گذاران در حالی برداشت سود حاصل از رشد شاخص های روزهای اخیر هستند، ارزش سهام در بازارهای بورس آسیایی کاهش داشته است. این در حالی است که به دنبال امیدواری نسبت به ترمیم تدریجی اقتصاد جهانی ارزش یورو به بالاترین رقم ها در طی بیش از ۲ سال و نیم گذشته رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها