آتی

انعقاد ۲۵۰ هزار و ۱۰۱ قرارداد آتی به ارزشی بیش از ۳۹۶۰ میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال در بازار مشتقه بورس کالای ایران در حالی طی هفته گذشته به ثبت رسید که معامله گران این تعداد قرارداد را در ۹ سررسید معاملاتی و بر پایه ۴ دارایی زعفران نگین و پوشال، پسته و زیره سبز  منعقد کردند. در پی ثبت این آمارها، حجم و ارزش معاملات هفته گذشته بازار آتی به ترتیب با رشد ۸۳ و ۴۱ درصدی نسبت به هفته پیش از آن رو به رو شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ جریان معاملات هفته ای که گذشت، زعفران نگین با ۲۴۳ هزار و ۹۲۶ قرارداد منعقده و کسب سهم ۹۸ درصدی از تعداد کل قراردادهای منعقده زینت بخش بازار آتی بود. ارزش انعقاد این تعداد قرارداد نیز به رقم ۳۲۶۵ میلیارد و ۴۱ میلیون ریالی رسید تا این دارایی پایه از این نظر هم صدرنشین بازار باشد و با سه سررسید فعال، سهم ۸۲ درصدی را از ارزش کل معاملات هفتگی بازار آتی به خود اختصاص دهد. در جریان این معاملات، ۱۶۶۶ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در بازار منعقد گردید که ارزش ۱۵ میلیارد و ۱۸ میلیون ریالی را رقم زد.

معامله گران تعداد ۴۴۹۰ قرارداد آتی پسته را نیز در ۲ سررسید معاملاتی منعقد کردند تا این دارایی پایه نیز ۱۷ درصد ارزش کل معاملات هفته گذشته را در اختیار خود گرفت. به طوری که ارزش انعقاد این تعداد قرارداد به رقم ۶۷۹ میلیارد و ۴۶۸ میلیون ریال رسید.

طی هفته ای که گذشت، ۱۹ قرارداد آتی زیره سبز نیز برای تحویل در دو سررسید بهمن ۱۳۹۹ و خرداد ۱۴۰۰ در بازار منعقد شد و ارزش تقریبی ۹۶۸ میلیون ریالی را در پی داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها