جو

در حالیکه با معامله ۲۰ هزارتن جو در معاملات روز گذشته بورس کالا، رکورد امسال معاملات این محصول شکسته شد، امروز در استقبال خیره کننده خریداران، ۷۲ هزار تن جو دامی در تالار کشاورزی مورد دادوستد قرار گرفت تا دو رکورد در دو روز پیاپی ثبت شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، در راستای اجرای طرح قیمت تضمینی، تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران طی روز چهارشنبه ۶ مرداد شاهد معامله بیش از ۷۲ هزار تن جو دامی در قالب فیزیکی و گواهی سپرده کالایی بود که در مقایسه با روز قبل از نظر حجم ۲۴۸ درصد افزایش را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، امروز کشاورزان ۱۴ استان کشور در قالب اجرای طرح قیمت تضمینی و اجرای ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی، جو دامی خود را به دو صورت فیزیکی و گواهی سپرده کالایی در بورس عرضه کردند که عمده آنها از سوی اتحادیه های تعاونی های روستایی و عشایری ، صندوق حمایت از توسعه دامپروی و ادارات امور پشتیبانی دام استان های مختلف خریداری شد.

 در این روز جو دامی کشاورزان استان های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، قم، کرمانشاه، گلستان و همدان در بورس کالا به فروش رفت. علاوه بر جو در تالار محصولات کشاورزی طی روز چهارشنبه ۵ هزار تن شکر سفید و ۱۲۸۰ تن ذرت مورد معامله قرار گرفت.

لازم به ذکر است از آغاز عرضه جو تولیدی کلیه استانهای کشور در بورس کالا طبق مصوبه هیات وزیران تا کنون بالغ بر ۲۶۳ هزار تن جو دامی به فروش رفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها