پلاتین

قیمت پلاتین در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتظارات برای احیای اقتصادی و تقویت تقاضا برای این فلز ارزشمند و کمبود عرضه آن، به بالاترین سطح شش سال گذشته صعود کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، پلاتین که در صنعت خودرو برای فیلتر آلایندگی اگزوز خودرو استفاده می شود، به بالاترین قیمت از ژانویه سال ۲۰۱۵ تاکنون صعود کرده است. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری آخرین بار با ۲.۲ درصد افزایش، به ۱۲۷۹ دلار و ۶۴ سنت رسید.

به گفته نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون"، دورنمای احیای اقتصادی از جمله احیای تقاضای چین برای جواهرات در سال ۲۰۲۱ و نگرانی ها نسبت به کمبود عرضه از سوی آفریقای جنوبی، باعث صعود قیمت پلاتین شده است. اونس پلاتین پتانسیل صعود به ۱۳۳۰ دلار و ۱۵۷۷ دلار را دارد.

طبق اعلام شرکت جانسون متی، پلاتین ممکن است در سال ۲۰۲۱ برای سومین سال متوالی کمبود عرضه داشته باشد.

به گفته تحلیلگران، عاملی که از افزایش قیمت ها پشتیبانی کرده است، سیاست های سبز دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و تشدید مقررات آلایندگی خودرو در سطح جهانی است.

مشکلات عملیاتی در شرکت آمپلاتس که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پلاتین در جهان است و به کمبود عرضه در سال گذشته منتهی شد، یکی از موارد نگرانی مانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها