• ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
  • کد خبر: 49043
نفت

در حالی که ورود یک جبهه هوای سرد به تگزاس سبب تعطیلی چاه های نفت و پالایشگاه ها در بزرگترین ایالت تولید کننده نفت آمریکا شده است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد افزایش بود. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۶۷ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، حوثی های یمن اعلام کردند که با استفاده از پهپاد به فرودگاه هایی در داخل خاک عربستان حمله کرده اند. این خبر در کنار خوش بینی ها نسبت به ترمیم اقتصاد جهانی و شتاب گرفتن واکسیناسیون کرونا، به رشد قیمت نفت کمک کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۶۷ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مارس هم امروز با ۸۲ سنت معادل ۱.۳۸ درصد جهش به ۶۰ دلار و ۲۹ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه آکسی در این باره گفت: «اختلال غیرمنتظره در عرضه نفت آمریکا در کوتاه مدت سبب تقویت قیمت نفت شده است.» روز دوشنبه سرمای هوا سبب تعطیلی چاه های نفت و پالایشگاه ها در تگزاس شد و محدودیت هایی را بر فعالیت خطوط لوله انتقال گاز و نفت خام تحمیل کرد. سرمای کم سابقه سبب شده تا شرکت های عرضه کننده برق در ایالت تگزاس به قطعی دوره ای برق مشترکان روی بیاورند و حدود۳ میلیون مشترک با قطع برق مواجه شوند.

تگزاس روزانه حدود ۴.۶ میلیون بشکه نفت تولید می کند و ۳۱ پالایشگاه را در خود جای داده است.

در خاورمیانه، گروه حوثی های یمن روز دوشنبه اعلام کرد فرودگاه های ابها و جده عربستان را با پهپاد هدف قرار داده است. ائتلاف نظامی به رهبری عربستان صبح دوشنبه مدعی شده بود جلوی حمله پهپادهای حامل مواد منفجره به خاک این کشور را گرفته است.

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه واکسن کرونای آسترازنکا را در فهرست واکسن های مجاز برای استفاده اضطراری قرار داد و زمینه را برای دسترسی کشورهای در حال توسعه به این واکسن نسبتا ارزان قیمت هموار ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها