• ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
  • کد خبر: 49102
طلا

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی برای پنجمین روز متوالی کاهش پیدا کرد و تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه آمریکا و دلار قویتر، به پایینترین حد دو هفته اخیر نزول کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۹۳ دلار و ۱۷ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۹۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گفته مارگارت یانگ، استراتژیست شرکت دیلی فارکس، سرمایه گذاران به رشد بازده اوراق خزانه و دلار چشم دوخته اند و برای خرید ارزان در بخش فلزات ارزشمند مردد هستند زیرا در حال حاضر با تقویت امیدهای تورمی تحت تاثیر تصویب بسته کمک کرونایی جدید در آمریکا، بازده ممکن است بالاتر رود. قیمت طلا در کوتاه مدت ممکن است تحت فشار نزولی بیشتری قرار بگیرد.

بازده اوراق خزانه آمریکا به بالاترین حد از اواخر فوریه سال ۲۰۲۰ صعود کرده و شاخص دلار از پایینترین رکورد سه هفته اخیر بهبود یافته است.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا از کنگره می خواهد در هفته های آینده بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری پیشنهادی وی را تصویب کنند تا شهروندان این کشور چک کمکی ۱۴۰۰ دلاری دریافت کنند و پرداخت بیمه بیکاری تقویت شود.

تورم بالاتر قیمت طلا را تقویت می کند اما از سوی دیگر بازده اوراق قرضه را بالاتر می برد که به نوبه خود هزینه نگهداری طلا را افزایش می دهد.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: اصلاح قیمت چشمگیر طلا در کوتاه مدت به عنوان فرصتهای خرید دیده می شوند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران منتظر انتشار جزییات نشست ژانویه بانک مرکزی آمریکا در روز جاری هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۲۶۱ دلار و ۳۹ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۴۰۱ دلار و ۷۰ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۲۷ دلار و ۳۴ سنت معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها