سنگ آهن

۵۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی مجتمع  سنگ آهن فلات مرکزی ایران از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران روز یکشنبه ۱۰ اسفند ماه عرضه می شود. مشخصات عرضه روز یکشنبه سنگ آهن در بورس کالا بیانگر آن است تفاوت این عرضه با عرضه های قبلی سنگ آهن، امکان ورود متقاضیان بیشتر در زنجیره تولید فولاد کشور شامل کنسانتره آهن، گندله، آهن اسفنجی و شمش فولاد است. براساس اطلاعیه عرضه بورس کالا، متقاضیان باید دارای پروانه بهره برداری مجاز در زنجیره تولید فولاد کشور باشند و کالا به خریداران فاقد پروانه بهره برداری تحویل داده نمی شود و این محصول نیز برای مصرف داخلی است و خریدار حق صادرات ندارد.

به گزارش «کالاخبر»؛ براساس تفاهمنامه میان انجمن سنگ آهن و بورس کالای ایران مبنی بر عرضه های صنایع بالادستی فولاد شامل سنگ آهن دانه بندی، کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی در روزهای یکشنبه در بورس کالا و استمرار عرضه این محصول در تالار صنعتی و معدنی و همینطور توافق ایمیدرو برای عرضه سنگ آهن شرکت های زیرمجموعه خود در بورس، روز یکشنبه ۱۰ اسفند ماه، سنگ آهن دانه بندی مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران عرضه خواهد شد.

سید جواد جهرمی معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران به تازگی و با یادآوری این موضوع که یکی از اهداف بورس کالا تکمیل عرضه زنجیره فولاد است گفت: برنامه بورس برای حوزه فولاد، تکمیل زنجیره عرضه محصولات است در این خصوص ایمیدرو با ارسال نامه ای اعلام کرده ۱.۵ میلیون تن سنگ آهن در قالب معاملات حراج باز عرضه خواهد داشت که عرضه ها به صورت هر دو هفته یک بار انجام می شود. با انجمن سنگ آهن نیز برای عرضه ها به توافق رسیدیم و امیدواریم بتوانیم این رویداد مهم را عملیاتی کنیم.

سعید عسکرزاده دبیر انجمن سنگ آهن نیز در خصوص تفاهمنامه امضاشده میان انجمن و بورس کالا گفت: موضوع عرضه محصولات بالادست در بورس کالا و استفاده از ابزار بورس برای ایجاد شفافیت در سامانه معاملات بالادست، سال هاست مدنظر انجمن بوده و در حال پیگیری آن بودیم. از این رو براساس این تفاهمنامه، مقرر شد روزهای یکشنبه هر هفته این محصولات در بورس عرضه شوند.

وی معتقد است بورس یکی از بهترین ابزارهایی است که قیمت گذاری دستور ی را حذف می‌کند و تمام محصولات زنجیره فولاد در یک رقابت سالم، می‌توانند در بورس عرضه شوند و توازن و عدالت به زنجیره فولاد برگردانده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها