فرش قرمز

در جریان معاملات هفته ای که گذشت معامله گران بازار آتی بورس کالای ایران شاهد ورود یک دارایی پایه جدید به بازار بودند به طوری که نقره با انعقاد ۱۴ هزار و ۲۷۴ قرارداد آتی در اولین هفته معاملاتی خود توانست نگاه معامله گران را به خود جلب کرده و در بازار خوش بدرخشد. در این هفته، در مجموع تعداد ۱۵۷ هزار و ۵۳۱ قرارداد آتی بر پایه ۵ دارایی پایه زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز و نقره منعقد شد و ارزش ۲۲۰۱  میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریالی را در پی داشت. 

به گزارش «کالاخبر»؛ در جریان این معاملات زعفران نگین بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و در جایگاه نخست معاملات هفتگی ایستاد. به این ترتیب، ۱۴۲ هزار و ۱۲۸ قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در سه سررسید اسفند ۱۳۹۹ و اردیبهشت و تیر ۱۴۰۰ به ارزش تقریبی ۱۸۲۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریالی منعقد شد.

۵۸۴ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز در حالی منعقد شد که ارزش این معاملات برای دو سررسید اسفند ماه جاری و اردیبهشت ۱۴۰۰ به ۴.۸ میلیارد ریال رسید.

نقره نیز پس از زعفران نگین بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار آتی را به خود اختصاص داد. به طوری که تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۴ قرارداد آتی نقره برای تحویل در فروردین ماه سال آینده به ارزش ۳۰۴ میلیارد و ۵۸۷ میلیون ریال منعقد گردید.

همچنین تعداد ۴۷ قرارداد آتی زیره سبز در تنها سررسید فعال در بازار برای تحویل در خرداد ماه سال آینده در حالی منعقد شد که ارزش بیش از ۲.۲ میلیارد ریالی برای آن رقم خورد.

در پایان این گزارش می افزاید، معامله گران تعداد ۴۹۸ قرارداد آتی پسته را نیز در دو سررسید فروردین و خرداد ماه سال آینده به ارزشی بالغ بر ۶۷ میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال منعقد کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها