• ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
  • کد خبر: 50280
طلا

قیمت طلا پس از بزرگترین افزایش قیمت دو ماهه ای که روز گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن بازده اوراق خزانه و دلار، کاهش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۱۲ دلار و ۸۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و بازده اوراق خزانه بیش از دو درصد صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۱۰ دلار و ۷۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۲.۱ درصد افزایش، در ۱۷۱۳ دلار و ۶۰ سنت بسته شد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارز دیلی فارکس اظهار کرد: پس از بهبود قیمت طلا در ۲۴ ساعت گذشته، حرکت قیمت اصلاحی شده و کاهش قیمت طلا تا حدود زیادی تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه قرار گرفته است.

بازده اوراق خزانه آمریکا روز چهارشنبه بهبود یافت و جذابیت سرمایه گذاری در طلا را کمتر کرد. شاخص دلار نیز بهبود نشان داد. رشد مداوم بازده اوراق خزانه با افزایش هزینه نگهداری طلا، جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر می کند.

بسته کمک اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری آمریکا از پروسه رای گیری در مجلس نمایندگان آمریکا عبور کرده و انتظار می رود روز چهارشنبه تصویب شود. تدابیر محرک مالی جهانی گسترده برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، نگرانی ها نسبت به تورم را شعله ور ساخته و بازده اوراق قرضه را بالاتر برده است. بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج شنبه خود درباره مداخله برای پایین آوردن بازده اوراق قرضه بحث خواهد کرد.

به گفته اسپیواک، محرک های مالی گسترده آمریکا، سیاست تسهیل پولی جهانی، توزیع گسترده واکسن های کووید ۱۹ و بازگشایی اقتصادها احتمالا بسیار تورم زا خواهند بود و ممکن است بانک مرکزی آمریکا را وادار کنند سیاست پولی را زودتر از موعد انتظار تحکیم کند که واقعا مانعی برای رشد قیمت طلا خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه به پایین ترین میزان از آوریل سقوط کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۷۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۲۳۰۵ دلار و ۱۶ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری یک درصد سقوط کرد و به ۱۱۵۷ دلار و ۲۹ سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها