فولاد

کمیته دولتی برنامه ریزی و تحقیق صنعت متالوژی چین MPI برخلاف وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در چین برنامه رشد ١.٤ درصدی تولید فولاد و رساندن تولید سالانه به ١.٠٦٥ میلیارد تن در سال را دارد. جلوگیری از افزایش ظرفیت و کنترل حجم تولید و تغییر در ظرفیت ها اساس برنامه این کمیته اعلام شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از پلنر، پس از اعلام این خبر بیلت تانگشان با افزایش ١٠ یوانی به رکورد ١٣ ساله ٤٧٩٠ یوان به ازای هر تن (٧٢٩ دلار) دست یافت.

قیمت ورق گرم هم بو ٥٠ یوان افزایش به ٥٣٠٠ یوان در هر تن ( ٨٠٦.٥ دلار) افزایش یافت، ولی میلگرد، با توجه به هشدارهای شدید آلودگی هوا و پیش بینی بارندگی بدون تغییر و در محدوده ٤،٨٤٠ یوان در هر تن معادل ٧٣٦.٥ دلار باقی ماند.

درحالیکه صنعت فولاد چین در حال آرام شدن پس از شوک محدودیت های تولید است، برنامه پنج ساله توسعه، اجازه رشد تولید را می‌دهد.طبق اظهار لی شینچوان دبیر کمیته دولتی برنامه ریزی و تحقیق صنعت متالوژی MPI پیک تولید آلاینده های صنعت فولاد در سال ٢٠٢٥ به حداکثر خود خواهد رسید و پس از آن تا سال ٢٠٣٠ کاهش ٣٠٪ درصدی خواهد داشت. دو شرکت دولتی Baowu وHebei Iron & Steel متعهد شدند تا سال ٢٠٢٢ و ۲۰۲۳ به پیک تولید آلاینده ها برسند.

چنین اختلاف هایی چالش های جدی برای تولید سبز فولاد را ایجاد خواهند کرد. در حال حاضر ٩٠ درصد تولید فولاد چین در کوره بلندها صورت می‌گیرد که نیازمند کک متالوژی و زغال سنگ است که با توجه به مصرف بالای فولاد انتظار افزایش بیشتر آن می رود.

لو تیژون معاون انجمن آهن و فولاد چین کاهش صادرات فولاد و افزایش واردات قراضه و محصولات میانی را خط مشی صنعت فولاد برای کاهش آلاینده ها می داند. شرایط مشابهی که پیشتر فولادسازان هندی و ترک برای جایگزینی محصولات چینی در بازارهای هدف به خوبی بازاریابی و استفاده کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها