ورق گرم فولادی

تولیدکنندگان بزرگ ورق فولادی در چین به دنبال سود حاصل از بهبود تولید و تقاضا در بازارهای جهانی پس از شیوع کرونا هستند. همچنین برنامه کاهش آلاینده ها نیز احتمالا رقبای با هزینه تولید بالا را کنار می زند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، قیمت ورق گرم در شش ماه گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته چرا که بازار چین از اواسط سال ۲۰۲۰ با کاهش محدودیت ها و قرنطینه های ناشی از شیوع کرونا روند بهبود را از سر گرفت. انتظار می رود فولادسازان چینی امسال سودهای بالایی را ثبت کنند.

مصرف محصولات ورق از نیمه دوم سال گذشته بالا رفت چون موتور تولید چین، تقاضای لوازم خانگی، کانتینرهای حمل و نقل، وسایل نقلیه و سایر محصولات مورد تقاضا در سراسر جهان  را بالا برد. این روند به سال ۲۰۲۱ نیز منتقل شده و تولیدات صنعتی در ژانویه و فوریه ۷.۳ درصد نسبت به دسامبر و ۳۵.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت.

صادرات اقلام سنگین فلزی هم به بازار خارج از کشور چین  در سال جاری جهش داشته است. صادرات کانتینرهای نو ساخته شده در ماه های ژانویه و فوریه در مقایسه با ماه های مشابه سال ۲۰۲۰ بیش از دو برابر شده است، در حالی که صادرات خودرو ۸۵ درصد افزایش یافته است.

تحلیلگران انتظار دارند محصولات ورق امسال نسبت به محصولات فولادی ساختمانی عملکرد بهتری داشته باشد و بهبود اقتضاد سایر کشورها به رونق بازار چین و سوددهی صادرکننده های آن کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها