• ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
  • کد خبر: 51064
طلا

تولید جهانی طلا طی سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افت ۳ درصدی بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس اعلام سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا USGS میزان تولید معادن طلای جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی با کاهش ۳ درصدی نسبت به سال پیش از آن به ۳ هزار و ۲۰۰ تن رسید. میزان تولید فلز زرد در سال ۲۰۱۹ میلادی ۳ هزار و ۳۰۰ تن ثبت شده بود.

همچنین طی سال گذشته میلادی چین با تولید ۳۸۰ تن طلا و بدون تغییر نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی همچنان در صدر تولید کنندگان این فلز در جهان قرار گرفت. استرالیا نیز با تولید ۳۲۰ تن طلا در رتبه دوم جهان جای گرفت. روسیه به عنوان سومین کشور برتر تولیدکننده طلا در جهان توانست طی سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۰۰ تن فلز زرد تولید کند.

تولید طلا در آمریکا از ۲۰۰ تن در سال ۲۰۱۹ میلادی با کاهش ۵ درصدی به ۱۹۰ تن در سال ۲۰۲۰ میلادی رسید. علت این کاهش تولید اعمال محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا عنوان شده است.

طی مدت یاد شده، کانادا با تولید ۱۷۰ تن، غنا با تولید ۱۴۰ تن و اندونزی با تولید ۱۳۰ تن فلز زرد به ترتیب در رتبه های پنجم تا هفتم جهان جای گرفتند.

روند تولید معادن طلا طی سال ۲۰۲۰ میلادی در کشورهای آرژانتین، چین، مالی و سودان نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی بدون تغییر ماند. این در حالی است که در کشورهای استرالیا، کانادا، غنا و روسیه میزان تولید فلز زرد نسبت به سال قبل با کاهش جزئی مواجه بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها