• ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
  • کد خبر: 51873
چین

تولید فولاد چین در سال گذشته به رکورد یک میلیارد تن رسید. احتمالا ادغام بین گروه آهن و فولاد Anshan و گروه آهن و فولاد Benxi باعث خواهد شد که این شرکت جدید یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان شود و تسلط چین در این بخش را بیش از پیش تقویت کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بلومبرگ، واحد Bengang Steel Plates متعلق به Benxi بدون ارائه جزئیات بیشتر، برنامه این مبادله را منتشر کرد. بحث درمورد ادغام این دو کمپانی حداقل به اوایل دهه ۲۰۰۰ باز می گردد، هرچند که هرگز نهایی نشد.

احیای مذاکرات در حالی صورت می گیرد که فشاری بر تحکیم تولید یک میلیارد تنی چین در بخش فولاد با تمرکز بر تولیدکنندگان بزرگتر و با کیفیت بالاتر انجام می شود.

تحلیلگران در سیتی گروپ Citigroup دریادداشتی نوشتند: ما معاملات بالقوه را روند مثبتی در جهت افزایش ادغام و تملیک شرکت ها (M&As) در بخش فولاد می دانیم و انتظار داریم در سال های آینده در بین تولیدکنندگان فولاد ادغام های بیشتری انجام شود. 

تحلیلگران افزودند گروه Angang احتمالا ابتکار عمل را برای ادغام کارخانه های فولاد در استان های شمال شرقی چین به عهده خواهد گرفت.

داده های انجمن جهانی فولاد نشان می دهد: گروه Ansteel با تولید ۳۹.۲ میلیون تنی، هفتمین تولیدکننده فولاد در جهان طی سال ۲۰۱۹ شناخته شد در حالیکه Benxi با تولید ۱۶.۲ میلیون تن،رتبه نوزدهم را در اختیار دارد.

با این ادغام، احتمالا آنها در جایگاهی بالاتر از نیپون استیل ژاپن با تولید ۵۱.۷ میلیون تن قرار خواهند گرفت و به عنوان سومین فولادساز برتر جهان شناخته خواهند شد.

بزرگترین فولادساز چین؛ گروه Baowu قبلا فرآیند ادغام را شروع کرده و با این اقدام از گروه آرسلورمیتال به عنوان برترین تولیدکننده فولاد جهان پیشی گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها