بورس کالا

طی فروردین ماه سال جاری، ۲ میلیون و ۷۴۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۴۹ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به فرودین سال ۹۹ به ترتیب رشد ۵۴ و ۳۵۰ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، طی ماه گذشته میزبان معامله یک میلیون و ۴۲۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۸۴ هزار میلیارد ریال بود.

در این تالار یک میلیون و ۹۷ هزار تن انواع فولاد، ۱۱ هزار و ۷۸۰ تن انواع مس، ۳۶۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۱ هزار و ۳۲۵ تن آلومینیوم، ۴۰۰ تن کک، ۳۰۰ هزار تن سنگ آهن، ۲۰۰ تن چدن و ۱۰۰ تن سرب از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز طی فروردین ماه افزون بر یک میلیون و ۳۱۸ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۶۳ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

در این تالار بالغ بر ۳۵۴ هزار و ۵۶۷ تن انواع قیر، ۲۳۷ هزار و ۲۵۸ تن انواع مواد پلیمری، ۱۲۴ هزار و ۶۶۸ تن مواد شیمیایی، ۱۲ هزار و ۴۴۶ تن روغن و ۴۶۰ هزار و ۱۰۰ تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۱۰ هزار و ۴۰ تن گوگرد، ۳۱۰ تن آرگون، ۵۰۰ تن عایق رطوبتی و ۱۱۱ هزار و ۲۰۰ تن لوب کات اشاره کرد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز شاهد معامله ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زعفران بود.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۳ هزار و ۷۵۴ تن انواع کالا را تجربه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها