پلی اتیلن ترفتالات

دو شرکت‌ تولیدکننده مواد شیمیایی ژاپن در حال اجرای پروژه‌ای برای تبدیل ضایعات پلاستیک به پلی‌الفین هستند و در گام نخست هدف آنها ایجاد یک کارخانه برای تولید اتیلن است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شرکت‌های سومیتمو کمکیال (Sumitomo Chemical) و سکیسویی کمیکال (Sekisui Chemical) در حال اجرای پروژه‌ای برای تبدیل ضایعات پلاستیک به پلی‌الفین هستند و در گام نخست هدف آنها ایجاد یک کارخانه آزمایشی (پایلوت) برای تولید اتیلن است.

سومیتمو کمکیال با کارخانه متعلق به شرکت ژاپنی مهندسی تویو Toyo Engineering برای ساخت یک کارخانه آزمایشی تولید اتیلن از اتانول تولیدشده از زباله‌های پلاستیکی همکاری می‌کند.

این واحد آزمایشی (پایلوت) در کارخانه سومیتمو چیبا (Sumitomo Chiba) در نزدیکی شهر توکیو، پایتخت ژاپن، احداث می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است در سال مالی آوریل ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ راه‌اندازی شود.

سکیسویی کمیکال حجم نامشخصی از اتانول تولیدی از ضایعات پلاستیک را به این کارخانه آزمایشی عرضه می‌کند، ظرفیت تولید اتیلن این کارخانه اعلام نشده است.

با توجه به افزایش روزافزون زباله‌های پلاستیکی و تهدید جدی آنها برای محیط زیست دریایی، انتظار می‌رود تقاضا برای بازیافت زباله‌های پلاستیکی در بخش صنعت افزایش یابد.

بازیافت زباله‌های پلاستیکی برای تولید سوخت نیز به کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و فرآروده‌های پالایشی مانند نفتا در صنعت پتروشیمی کمک می‌کند.

بر اساس داده های وزارت تجارت و صنعت ژاپن، شرکت‌های شیمیایی ژاپن در سال ۲۰۲۰ حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفتا مصرف کردند که نسبت به پارسال کاهش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

این دو شرکت شیمیایی ژاپنی از فوریه گذشته با هدف بهره‌گیری بیشتر از فناوری نو شرکت سکیسویی کمیکال که در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی توسعه یافت و توان تبدیل ضایعات پلاستیک به اتانول را دارد، در پروژه اقتصاد دایره‌ای همکاری می‌کنند.

شریکان این پروژه در نظر دارند تولید آزمایشی اتیلن از اتانول تولیدشده از ضایعات پلاستیک را در بازه زمانی سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ آغاز و فعالیت تجاری خود را در فاصله سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ آغاز کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها