• ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
  • کد خبر: 52520
مس

مس در آخرین روز کاری هفته به ۹۵۴۵ دلار بر تن رسید و در ۶ ماه گذشته با ۲۵۲۰ دلار رشد، بازدهی ۳۶ درصدی داشته و به نظر می رسد همچنان روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از معدن۲۴، فلز سرخ رکورد بیش از ۹ سال گذشته خود را از حدود ۸۸۰۰ دلار در نهم سپتامبر ۲۰۱۱ با قدرت شکسته و پیش بینی می‌شود رکورد تاریخی قبلی خود که در ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ با ثبت عدد حدود ۱۰۱۷۰ دلار در هر تن به ثبت رسانده بود را تا نیمه اول سال ۲۰۲۱ پشت سرگذاشته و حتی به رکورد تاریخی جدیدی در محدوده بیش از ۱۲۰۰۰ دلار بر تن در سال ۲۰۲۱ نیز دست یابد.

اما چه عواملی بر افزایش قیمت مس در کوتاه مدت تاثیر داشته؟

۱. نتایج مثبت حاصل از تزریق واکسن کرونا و بازگشت اقتصاد جهانی به شرایط گذشته

۲. کاهش موجودی انبارهای بزرگ دنیا ناشی از محدودیت‌های عرضه و پیش‌بینی کسری قابل توجه عرضه مس توسط ۲۵ تولیدکننده بزرگ مس دنیا

۳.  ادامه روند تضعیف حدود یکساله ارزش برابری دلار در برابر یورو و سایر ارزهای مهم

۴. کاهش موجودی مس بورس شانگهای و بهبود تقاضای چین

آیا در بلندمدت هم می‌توان به فلز سرخ امید داشت؟

برنامه کشورها برای تولید خودرو برقی ازع وامل تاثیرگذار بر آینده مس خواهد بود زیرا میانگین مصرف مس برای هر خودرو برقی دو برابر یک خودرو بنزینی است.

از طرف دیگر تولید انرژی بدون کربن نیز از جمله عواملی است که تقاضای مس را در بلندمدت افزایش می‌دهد و حتی موسسه وود مکنزی پیش‌بینی کرده، جهان تا سال ۲۰۳۵ نیاز به یک تریلیون دلار سرمایه‌گذاری برای تولید مس، نیکل و دیگر فلزات غیرآهنی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها