مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران می گوید، آغاز معاملات گواهی سپرده برنج در بورس کالا فرصتی برای حذف واسطه گری در بازار برنج شمال است و کشاورزان می‌توانند محصول خود را به طور مستقیم از طریق سازوکار بورس کالا به فروش برسانند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران با اشاره به فروش برنج بدون واسطه در بورس کالا گفت: با توجه به عرضه برنج در بورس کالا، کشاورزان می‌توانند محصول خود را به طور مستقیم به فروش برسانند.

جواد فلاح افزود: معاملات گواهی سپرده کالایی برنج از ۱۴ فروردین ماه امسال آغاز شده است بر این اساس، کشاورزان می‌توانند محصول خود را در بورس کالا بدون واسطه عرضه کنند.

او گفت: بطور میانگین روزانه بیش از ۲تُن برنج در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا معامله می‌شود.

فلاح با بیان اینکه محصول موجود در انبار برنج طارم و میزان تحویل برنج از انبار حداقل ۱۰۰ کیلوگرم است افزود: خانواده‌ها هم می‌توانند برای مصارف شخصی، برنج مورد نیاز خود را از این بازار خریداری و از انبار دریافت کنند.

او گفت: با فراهم شدن امکان خرید و فروش برنج در بورس کالا، فرآیند دستوری بودن قیمت‌ها یا سوءاستفاده واسطه‌ها حذف می‌شود و مکانیزم بازار قیمت را تعیین می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها