• ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
  • کد خبر: 53874
سنگ آهن

افزایش قیمت شمش فولاد که مدتی است روند ادامه داری در پیش گرفته، ناشی از عوامل متعددی همچون بالارفتن قیمت مواد اولیه مانند سنگ‌آهن است. به گونه ای که مشاهده می‌شود قیمت سنگ آهن با عیار ۶۵ درصد در ابتدای هفته جاری به بالای ۲۲۰ دلار بر هر تن رسیده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایراسین، در ابتدای هفته جاری، قیمت سنگ‌آهن نسبت به هفته گذشته (بازه زمانی ۱۰ اردیبهشت-۳۰ آوریل تا ۱۷ اردیبهشت ۷ مه) در ۳ عیار ۵۸ درصد، ۶۲ درصد و ۶۵ درصد با رشد قیمتی همراه شده است. به این شکل که سنگ آهن با عیار ۵۸ درصد با رشد ۲۱ دلاری از ۱۶۳ دلار بر هر تن به ۱۸۴ دلار رسیده و بیشترین افزایش قیمت را به همراه داشته است. همچنین سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد از قیمت ۱۹۰ دلار بر هر تن به ۲۰۳ دلار رسیده و جهش ۱۳ دلاری داشته است. سنگ‌آهن با عیار ۶۵ درصد نیز با رشد ۲۰ دلاری از ۲۲۴ دلاری که در هفته گذشته قیمت‌گذاری شده بود به ۲۴۴ دلار برهرتن رسید.

طبق گفته های کارشناسان در صنعت فولاد و معدن، روند صعودی قیمت سنگ‌آهن همچنان ادامه دار بوده و بعید به نظر می‌رسد این روند متوقف شود. بالا رفتن بهای سنگ‌آهن در بازار جهانی یکی از دلایلی است که موجب شده بسیاری از تولیدکنندگان این ماده معدنی به دنبال انجام صادرات سنگ‌آهن باشند.

نرخ زغال سنگ اما همچون هفته‌های گذشته با روند نزولی قیمت همراه شد؛ به این شکل که بهای زغال‌سنگ فوب استرالیا از ۱۱۲ دلار به ۱۱۱.۵ دلار بر هر تن رسید.

در مجموع می‌توان گفت، قیمت سنگ‌آهن به عنوان یکی از مواد اولیه مهم برای صنعت فولاد به شمار آمده و نقش اساسی در تولید این فلز دارد، بنابراین هر اندازه که میزان تولید، قیمت و همچنین عیار این ماده معدنی دستخوش تغییر شود، در تولید فولاد و قیمت تمام شده آن اثرگذار خواهد بود. کما اینکه طبق گزارش‌های قبلی که به روند قیمت فولاد در بازارهای جهانی پرداختیم، افزایش قابل توجه قیمت فولاد دیده شده است که ناشی از این بالارفتن قیمت سنگ آهن و دیگر مواد اولیه همچون قراضه آهن است.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها