image.png

بررسی معاملات بورس کالای ایران در رینگ صنعتی و معدنی طی اردیبهشت ۱۴۰۰ نشان می دهد عرضه محصولات زنجیره فولاد از سنگ آهن گرفته تا محصولات فولادی تکمیل شده و هدف گذاری سال گذشته سیاست گذاران برای ایجاد یک زنجیره شفافیت مبادلات در بخش فولاد و معدن کشور محقق شده است.

به گزارش «کالاخبر»؛ جدول معاملات زنجیره فولاد در بورس کالا طی اردیبهشت ماه امسال نشان می‌دهد علاوه بر اینکه تالار صنعتی و معدنی شاهد نخستین عرضه آهن اسفنجی بعد از دو سال بود، پذیرش و عرضه های سایر زنجیره بالادست نظیر گندله، کنسانتره و سنگ آهن نیز رونق گرفته است. 

براساس گزارش های آماری بازار فیزیکی بورس کالای ایران، در اردیبهشت ماه در مجموع یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۷۸۰ تن کالا در زنجیره فولاد معامله شده که ارزش این معاملات بیش از ۱۹۹ هزار و ۱۰۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده است.

از این میزان ۴۰۸ هزار و ۲۳۰ تن سهم انواع ورق شامل ورق گرم، ورق سرد، ورق گالوانیزه، ورق سرد لوازم خانگی، ورق گالوانیزه لوازم خانگی، ورق گرم خودرو و ورق رنگی بود که معامله گران ارزش ۸۸ هزار و ۳۲۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال را رقم زدند. 

۳۳۸ هزار و ۲۶۰ تن شمش بلوم نیز در حالی از سوی معامله گران مورد دادوستد قرار گرفت که ارزش ۴۰ هزار و ۵۴۶ میلیارد و ۳۸۸ میلیون ریال را به ثبت رساند.

حجم میلگرد معامله شده نیز ۲۰۴ هزار و ۵۲۸ تن به ارزش ۲۵ هزار و ۷۱۱ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال بود.

۶۵ هزار و ۸۷۹ تن تیرآهن نیز به ارزش ۸ هزار و ۹۰۳ میلیارد و ۶۱۷ میلیون ریال در مدت مذکور مورد معامله قرار گرفته است.

تختال معامله شده نیز ۱۷۱ هزار و ۲۰۰ تن بود که ۲۸ هزار و ۸۹۷ میلیارد و ۲۹۸ میلیون ریال ارزش داشت.

۵۸۳ تن نبشی و سبد نبشی و ۱۰۰ تن ناودانی به ترتیب به ارزش ۷۵ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال و ۱۲ میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریال نیز در این تالار مورد دادوستد قرار گرفت.

حجم گندله معامله شده در این مدت ۵۰ هزار تن و ارزش آن ۱۷۶۰ میلیارد ریال بود. کنسانتره معامله شده هم ۱۳۹ هزار تن به ارزش ۳ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال بوده است.

میزان سنگ آهن و کلوخه مورد معامله قرار گرفته ۵۰ هزار تن به ارزش ۷۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و آهن اسفنجی نیز ۱۰ هزار تن به ارزش ۸۲۰ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال بوده است.

عرضه سنگ آهن در بورس کالا از ۱۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ کلید خورد و تاکنون سنگ آهن دانه بندی کلوخه مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران، معدن سنگ استحکام آذرگون، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان عرضه شده است.

در بخش گندله نیز شاهد عرضه های شرکت ذوب فولاد اردکان و صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان بودیم و کنسانتره های شرکت تولیدی و بازرگانی نیک امیدواران مکران، آک کهور، چادرملو و فکور صنعت نیز عرضه شدند.

حجم و ارزش معاملات زنجیره فولاد طی اردیبهشت ۱۴۰۰ در بورس کالای ایران (واحد حجم در جدول «تن» و ارزش «هزار ریال» است)

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها