الومینیوم

آلومینیوم، محصولی است که روز ۲۵ فروردین ماه امسال برای نخستین بار در تاریخ بورس کالا، راهی تالار صادراتی کیش شد که با معامله ۱۰۰۰ تنی در روز نخست، نوید صادراتی پر رونق برای این فلز نقره ای ترسیم شد؛ در ادامه نیز آلومینیوم در ۸ نوبت معاملاتی دیگر روی تابلوی تالار کیش رفت که امروز برای نخستین بار شاهد رقابت خریداران این محصول در تالار صادراتی بودیم که در نهایت کل ۳۰۰۰ تن محصول عرضه شده با رشد قیمت پایه معامله شد. 

به گزارش «کالاخبر»؛ امروز ۳ هزار تن شمش ۵۰ پوندی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه و با تقاضای قابل توجه ۷ هزار و ۲۵ تنی مواجه و در نهایت برای صادرات به بازارهای جهانی معامله شد.

این عرضه ها شامل دو محموله، یکی به میزان ۱۲۰۰ تن شمش ۵۰ پوندی ۹۹.۸ و دیگری ۱۸۰۰ تن شمش ۵۰ پوندی ۹۹.۹ بود که به ترتیب با تقاضای ۲۸۲۵ تنی و ۴۲۰۰ تنی روبرو شد.

به دلیل تقاضای مطلوب ایجاد شده بهای شمش ۵۰ پوندی ۹۹.۹۸ بالغ بر ۲.۸۳ درصد بالاتر از قیمت پایه یعنی ۴۹۶ هزار و ۱۴۹ ریال به ازای هر کیلوگرم فروخته شد. شمش ۵۰ پوندی ۹۹.۹۹ نیز ۳.۶۹ درصد بالاتر از نرخ پایه یعنی ۵۰۰ هزار و ۹۲۴ ریال به ازای هر کیلوگرم فروخته شد.

گفتنی است، آلومینیوم پرچمدار معاملات محصولات فلزی در رینگ صادراتی بورس کالا بوده که از ابتدای سال انسجام خوبی در عرضه های صادراتی آن به وجود آمده است. براین اساس از ابتدای سال تا امروز در مجموع ۸۴۰۰ تن شمش آلومینیوم در تالار صادراتی عرضه شده که ۵۸۰۰ تن آن مورد معامله قرار گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها