• ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
  • کد خبر: 55835
طلا

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار کاهش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۹۵ دلار و ۵۹ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۸۹۸ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۸۹۸ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.

شاخص دلار در برابر سبدی از رقیبان ۰.۱ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس اظهار کرد: تورم در هفته های اخیر روند صعودی داشته است و معامله گران منتظر مشاهده آمار اقتصادی هفته جاری آمریکا برای تایید این امر هستند. انتظار می رود آمار اقتصادی آمریکا تاثیر مختلفی روی قیمت طلا داشته باشد. از یک سو طلا پناه امن دارایی در برابر تورم به شمار می رود از این رو نرخ تورم بالاتر سرمایه گذاری در طلا را جذابتر می کند. اما از سوی دیگر، تسریع روند رشد تورم نگرانی هایی را نسبت به احتمال آغاز زودتر از موعد تعدیل سیاست های انبساطی بانک مرکزی آمریکا برمی انگیزد.

سرمایه گذاران منتظر گزارش قیمت مصرفی آمریکا در هفته جاری هستند. با این حال مقامات بانک مرکزی آمریکا مکررا اظهار کرده اند انتظار دارند فشار قیمت موقتی باشد.

بر اساس گزارش رویترز، نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا هم روز پنج شنبه برگزار می شود.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: طلا برای حفظ رشد قیمت در بالای مرز ۱۹۰۰ دلار تا زمان انتشار آمار تورم آمریکا تقلا خواهد کرد. پیش بینی می شود پس از انتشار این آمار، طلا در بازه معاملات ۱۸۶۰ تا ۱۹۰۰ دلار صعود کند و بالاترین قیمت هفته گذشته که ۱۹۱۷ دلار بود بعید است دوباره تست شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۷ دلار و ۷۹ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۸۳۴ دلار و ۲۶ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۱۱۶۷ دلار و ۶۷ سنت معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها