مس

تقاضای جهانی مس تصفیه شده تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۳۱ درصد رشد خواهد کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس اعلام وب سایت کیتکو (KITCO) پیش بینی می شود میزان مصرف مس تصفیه شده جهان به دلیل بهبود رشد اقتصادی و نقش حیاتی این فلز سرخ در برق رسانی روند رو به افزایش داشته باشد. بنابراین میزان تقاضای جهانی مس تصفیه شده تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۳۱ درصد افزایش می یابد.

دفتر صنعت، علم، انرژی و منابع دولت استرالیا (DISER) اعلام کرد: میزان مصرف مس تصفیه شده جهان در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد رشد ۲ درصدی بود که انتظار می رود در سال جاری میلادی با رشد ۵ درصدی به ۲۵ میلیون تن افزایش یابد. این رشد مصرف ناشی از رشد فعالیت های اقتصادی و ساخت و ساز در چین و نیز افزایش فعالیت اقتصادی در هند، ایتالیا و آمریکا خواهد بود.

چین نیمی از مس دنیا را مصرف می کند و نقش تعیین کننده ای در بازار این فلز سرخ دارد. پیش بینی می شود مصرف مس تصفیه شده چین با میانگین رشد ۳ درصدی در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.

این سازمان در گزارش خود تصریح کرد: پیش بینی می شود مصرف جهانی مس با میانگین سالانه رشد ۲.۵ درصدی تا سال ۲۰۲۶ میلادی به ۲۸ میلیون تن افزایش یابد. علاوه بر این، تقاضای مس تصفیه شده بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ میلادی ۳۱ درصد رشد کرده و مصرف جهانی این فلز سرخ در سال ۲۰۳۰ میلادی به ۳۱ میلیون و ۱۰۰هزار تن خواهد رسید.

رشد درآمدها، افزایش دسترسی به برق و پیشرفت سریع تکنولوژی نقش مهمی در رشد تقاضای جهانی مس طی ۱۰۰ سال اخیر را ایفا کرده اند. در واقع، میزان مصرف این فلز سرخ به طور میانگین هر ۲۵ تا ۳۰ سال دو برابر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها