سعید زرندی

سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه از بین ۲۸ محصول اصلی و منتخب بخش صنعت کشور ۲۳ محصول رشد تولید داشتند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، سعید زرندی افزود:‌ در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ روند تولید، صادرات غیرنفتی، پروانه‌های تاسیس، بهره‌برداری و سایر مجوزهایی که توسط این وزارتخانه صادر می‌شود در مدار رشد و افزایش قرار گرفته است.

به گفته این مقام مسوول، از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه بیش از ۶۰۸ هزار دستگاه انواع لوازم‌خانگی (۳۱ درصد رشد)، ۱۲۷ هزار دستگاه انواع خودرو سواری (هشت درصد رشد)، پنج میلیون تن فولاد خام (۱۴ درصد رشد)، ۱۱ میلیون تن سیمان (۱۱ درصد رشد) و ۵۱ هزار تن مس (۱۴ درصد رشد)، از مهمترین اقلام تولیدی بخش صنعت و معدن بوده‌اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ادامه‌داد: از ۱۱ محصول منتخب معدنی و صنایع معدنی در ۲ ماهه امسال، ۹ محصول با رشد تولید مواجه بوده و ۲ محصول کاهش تولید داشته‌اند.

زرندی، رشد صادرات غیرنفتی در این مدت را ۴۸ درصد عنوان کرد و افزود: در این مدت، صادرات غیرنفتی ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است و میزان واردات با رشد ۳۰ درصدی به رقم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

وی خاطرنشان‌کرد: در این مدت ۹۱۹ پروانه بهره‌برداری صنعتی با رشد ۲۰ درصدی، ۱۳۸ پروانه اکتشاف با رشد هشت درصدی، نزدیک به ۲ هزار نماد الکترونیک با رشد ۱۹ درصدی، ۲۴ جواز خدمات فنی و مهندسی با رشد ۲۱ درصدی و ۳۶ پروانه تحقیق و توسعه با رشد ۱۰۰ درصدی صادر شد.

سال گذشته تعداد ۳۶۲ شرکت و واحد تولیدی از بین یک‌هزار و ۱۱۰ واحد اصلی بخش صنعت و معدن موفق شدند رشد ۲۰ تا بیش از ۱۰۰ درصدی در تولید محصولات خود در مقایسه با سال ۹۸ را به ثبت برسانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها