• ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
  • کد خبر: 57135
فولاد

آمار انجمن جهانی فولاد نشان می دهد تولید جهانی فولاد خام در ماه می ۱۶.۵ درصد رشد سالانه داشته و ۱۷۴.۴ میلیون تن ثبت شده است. رشد تولید بیشتر به لطف بهبود تولید چین بود که تولید فولاد آن با رشد ۶.۶ درصدی نسبت به سال قبل به ۹۹.۵ میلیون تن رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، پس از چین کشور هند دومین تولیدکننده فولاد دنیا در ماه می بود که تولید آن ۴۶.۹ درصد رشد سالانه داشت و به ۹.۲ میلیون تن رسید. ژاپن هم ۸.۴ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۴۲.۲ درصد بهبود سالانه را تجربه کرد. قابل ذکر است تولید فولاد امریکا نیز ۴۷.۶ درصد بالا رفته ۷.۲ میلیون تن ثبت شد.

تولید فولاد روسیه ۱۴ درصد بهبود داشت و ۶.۶ میلیون تن گزارش شد. کره جنوبی با ۱۰.۵ درصد بهبود، ۶ میلیون تن فولاد خام تولید کرد. آلمان هم ۳.۵ میلیون تن فولاد در ماه می تولید کرد که ۳۵.۵ درصد نسبت به سال قبل بهبود داشت.

تولید فولاد ترکیه نیز در ماه فوق ۳.۲ میلیون تن بود که ۴۲.۴ درصد بهبود سالانه داشت و تولید برزیل نیز با ۴۰.۱ درصد رشد به ۳.۲ میلیون تن رسید.

همچنین قابل ذکر است میزان تولید فولاد خام ایران در ماه می ۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی بالا رفته و ۲.۶ میلیون تن ثبت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها