پتروشیمی

نرخ محصولات پتروشیمی در قاره سبز طی ماه‌های اخیر با نوسان قابل‌توجهی افزایش یافته است. طبق گزارش منتشرشده توسط «یورواستات»، قیمت انواع محصولات پتروشیمی در اتحادیه اروپا از ابتدای سال جاری تا انتهای ماه می، افزایش یافته که این آمار برمبنای نرخ رشد ماهانه قیمت این محصولات محاسبه شده است.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ براساس این گزارش که ماهانه منتشر می شود، نرخ رشد شاخص قیمت محصولات پتروشیمی در منطقه یورو در ماه می برابر با ۲.۶ درصد بوده که هرچند نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته است، ولی بازهم روند افزایشی خود را ادامه داده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، بالاترین نرخ رشد قیمت ماهانه در اسپانیا ثبت شده و لهستان، کمترین نرخ رشد ماهانه قیمت را تجربه کرده است. «یورواستات» در ارزیابی این تحول قیمت در بازار، تأکید کرده است: «از یک‌سو، رشد قیمت نفت در بازار اندک بوده و از سوی دیگر، بحران کرونا باعث افزایش قیمت خدمات مورد استفاده در تولید محصولات پتروشیمی شده است.»

طی ماه مارس سال جاری میلادی، نرخ رشد ماهانه قیمت محصولات پتروشیمی در بازار اروپا ۳.۴ درصد، در آوریل ۳.۳ درصد و در می به ۲.۶ درصد، تقلیل یافته است. در ماه می، نرخ رشد قیمت محصولات پتروشیمی در اسپانیا برابر با ۴.۱ درصد بود و در لهستان در سقف یک درصد قرار داشت. آلمان که عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد قاره سبز را یدک می‌کشد، طی ماه می، شاهد رشد ۲.۹ درصدی شاخص قیمت محصولات پتروشیمی بود؛ درحالی‌که در ماه آوریل، این شاخص در سرزمین ژرمن‌ها با نرخ ۳.۱ درصد، رشد کرده بود.

رشد 19 درصدی قیمت محصولات پتروشیمی در بازار اروپا

گزارش «یورواستات» همچنین اطلاعاتی هم در مورد رشد سالانه قیمت محصولات پتروشیمی ارائه کرده است. آمار این گزارش، نشان می‌دهد نرخ رشد سالانه قیمت محصولات پتروشیمی در بازار اروپا در می برابر با ۱۹.۱ درصد بود درحالی‌که در ابتدای سال جاری، نه‌فقط رشدی در این بازار تجربه نشده بود، بلکه قیمت محصولات پتروشیمی نسبت به ژانویه سال ۲۰۲۰ با افت ۱.۲ درصدی قیمت هم روبرو شده است.

بررسی شاخص قیمت محصولات پتروشیمی در کشورهای مختلف اروپایی در ماه می نشان می‌دهد، هلند، بالاترین نرخ رشد سالانه قیمت این محصولات را ثبت کرده که برابر با ۵۷.۵ درصد است. در نقطه مقابل، نام ایتالیا به دلیل تجربه کردن رشد ۷.۴ درصدی قیمت سالانه محصولات پتروشیمی، نسبت به سال قبل، در صدر فهرست کشورهای دارای کمترین نرخ رشد قیمت سالانه، قرار گرفته است.

در اولین ماه امسال، شاخص قیمت محصولات پتروشیمی در آلمان، فرانسه، ایتالیا و هلند در قیاس با سال قبل، کاهش یافت درحالی‌که در اسپانیا و لهستان، این شاخص، رشد کرده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها