• ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
  • کد خبر: 58512
زغال سنگ

جاری شدن سیل در شمال چین به یک مرکز بزرگ تولید زغال سنگ ضربه زده و باعث افزایش قیمت زغال سنگ شده و در تلاش های پکن برای مقابله با کمبود برق مانع ایجاد کرده است. این اتفاق سبب شد قیمت زغال در بازار چین رکورد بزند و براساس داده ها در سال جاری بیش از دو برابر رشد یابد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، بر اساس بیانیه ای که توسط اداره مدیریت اضطراری دولت چین منتشر شد، باران های شدید باعث تعطیلی ۶۰ معدن زغال سنگ در استان شانشی، بزرگترین قطب معدن زغال سنگ چین شد. این استان میزبان یک چهارم تولید زغال سنگ در این کشور است.

به نقل از روزنامه دولتی مالی، استان مجاور شانشی که از نظر تولید زغال سنگ در رتبه سوم این کشور قرار دارد، نیز باران شدید و رانش گل و لای را گزارش کرده است که به عملیات معادن محلی آسیب می رساند.

قیمت معاملات آتی زغال سنگ حرارتی که عمدتا برای تولید برق استفاده می شود، روز دوشنبه در بورس کالای ژنگژو به بالاترین حد خود رسید و با ۱۲ درصد افزایش به ۱۴۰۸ یوان (۲۱۹ دلار) در هر تن رسید. امسال قیمت این زغال سنگ بیش از دو برابر شده است.

زغال سنگ منبع اصلی انرژی در چین است و به طور گسترده ای برای گرمایش، تولید برق و فولاد سازی استفاده می شود. این شرایط آب و هوایی شدید درست زمانی رخ داد که چین در تلاش بود تا با افزایش تولید زغال سنگ، کمبود برق را کاهش دهد. کمبود انرژی در ۲۰ استان چین در هفته های اخیر گسترش یافته است و دولت را مجبور به سهمیه بندی برق در ساعات اوج مصرف و برخی کارخانه ها کرده است. این امر به تولیدات صنعتی آسیب وارد کرده و بر چشم انداز اقتصادی چین تأثیر می گذارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها