کلینکر

براساس اطلاعیه بورس کالای ایران، ۷۲۵ هزار تن کلینکر شرکت های سیمان دورود، ساوه، فارس نو، صوفیان، بجنورد و بهبهان برای نخستین بار در این بورس پذیرش شده تا پس از رونق معاملات سیمان، نوبت به ماده اولیه این محصول یعنی کلینکر برسد. 

به گزارش «کالاخبر»؛ مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه های جداگانه از پذیرش کلینکر ۶ شرکت سیمانی خبر داد.

براساس اطلاعیه منتشر شده، پذیرش ۲۶۵ هزار تن کلینکر شرکت سیمان ساوه و ۲۵۰ هزار تن کلینکر شرکت بهبهان پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و دومین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۲۱ تیر ماه جاری در بازار فرعی بورس کالای ایران مورد تصویب قرار گرفت.

پذیرش کلینکر شرکت های سیمان فارس نو و  صوفیان به ترتیب به میزان ۱۰۰ هزار تن و ۶۰ هزار تن نیز پس از بررسی مدارک و مستندات در کمیته عرضه در بازار فرعی بورس کالا به تصویب رسید. در این جلسه همچنین کمیته عرضه بورس کالا ۴۰ هزار تن کلینکر شرکت سیمان بجنورد و ۱۰ هزار تن کلینکر شرکت سیمان دورود را نیز پس از بررسی مدارک و مستندات در بازار فرعی پذیرش کرد.

گفتنی است، این اولین بار است که کلینکر به عنوان ماده اولیه تولید سیمان در بورس کالای ایران پذیرش می شود و از سوی دیگر پذیرش و عرضه های سیمان در بورس کالا از ابتدای سال و پس از وقفه چند ساله از سر گرفته شده تا این صنعت از نظام قیمت گذاری دستوری خارج شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها