گزارش تصویری فصل برداشت زعفران در تربت حیدریه

در اولین هفته معاملاتی از گرم ترین ماه سال جاری تعداد ۳۵ هزار و ۱۸ قرارداد آتی بر پایه ۶ دارایی پایه زعفران نگین و پوشال، زیره سبز، پسته، نقره و صندوق طلا در ۱۰ سررسید معاملاتی منعقد شد تا ارزشی بیش از ۷۵۶ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال برای بازار مشتقه بورس کالای ایران به ثبت برسد؛ در این هفته با ثبت بیش از ۱۹هزار قرارداد آتی زعفران نگین برای دو سررسید شهریور و آبان، این محصول در صدر جدول معاملات قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر»، در جریان معاملات هفته اول مرداد ماه ۱۴۰۰ تعداد ۱۹ هزار و ۷۹۵ قرارداد آتی زعفران نگین به ارزشی بیش از ۲۸۳ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال برای تحویل در دو سررسید شهریور و آبان ماه سال جاری منعقد شد تا این دارایی پایه رتبه اول بازار را از نظر حجم و ارزش معاملات از آن خود کند.

ثبت معامله ۱۲ هزار و ۱۷۸ قرارداد آتی نقره به ارزشی بیش از ۲۵۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون ریال در دو سررسید مرداد و مهرماه امسال این دارایی را به مقام دوم رساند.

در دو سررسید مرداد و مهر ماه امسال تعداد ۲۴۹۰ قرارداد آتی صندوق طلا به ارزش تقریبی ۲۰۷ میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریال منعقد شد تا رتبه سوم حجم و ارزش معاملات به این دارایی پایه تعلق گیرد.

معامله گران در این هفته تعداد ۵۰۴ قرارداد آتی زعفران پوشال را نیز منعقد کردند تا ارزش ۵.۶ میلیارد ریالی برای تحویل این دارایی پایه در دو سررسید شهریور و آبان ماه به ثبت برسد.

در هفته ای که گذشت انعقاد ۲۳ قرارداد آتی پسته تحویل مرداد ماه امسال ارزش ۴.۱ میلیارد ریالی را در پی داشت و همچنین در سررسید تحویل مهر ماه قرارداد آتی زیره سبز ۲۸ قرارداد در حالی منعقد شد که ارزش ۲ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریالی برای دارایی پایه مذکور به ثمر رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها