سیمان

رئیس هیئت مدیره سیمان داراب عرضه سیمان در بورس کالا را اقدامی مناسب دانست و گفت: در حال حاضر با عرضه سیمان در بورس کالا، مصرف کنندگان در هر شهری می توانند به راحتی سیمان مورد نیاز خود را مستقیما از کارخانه های سیمانی با حداقل خرید ۱۰ تن و با قیمت منطقی خریداری کنند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بورس امروز، اکبر مجیدپور درباره سهمیه بندی سیمان در بازار گفت: در حال حاضر سیمان سهمیه بندی نیست و تنها در بورس کالا عرضه می شود. هر کسی می تواند حداقل ۱۰ تن و حداکثر تا میزان مشخص مورد نیازش در هفته، سیمان خریداری کند. در این میان هم  مصرف کنندگان نهایی و هم مراکز توزیع کننده سیمان می توانند از کارخانه های تولیدی، سیمان را مستقیم خریداری کنند.

وی افزود: هر هفته تناژ مشخصی در بورس کالا معین می شود و سیمانی ها نیز بر اساس میزان تولید خود، سیمان را در بورس کالا عرضه می کنند.

مجیدپور که از عرضه سیمان در بورس کالا به عنوان یک اتفاق مثبت نام می برد که در شرایط  کنونی حاکم بر عرصه اقتصادی کشور در حال انجام است، عنوان کرد: با عرضه سیمان در بورس کالا، هر فردی در هر شهری  می تواند به راحتی به سیمان با قیمت منطقی دسترسی داشته باشد.

وی با اشاره به استقبال وزارت صمت از عرضه سیمان در بورس کالا، ادامه داد: با عرضه سیمان در بورس کالا این وزارت خانه به راحتی می تواند از رانت ایجاد شده در این صنعت جلوگیری کند تا به این واسطه قیمت سیمان شفاف سازی شود.

رئیس هیئت مدیره سیمان داراب درباره اختصاص ۱۰ درصد برق به صنعت سیمان گفت: متاسفانه برخی مسئولین فکر می کنند که با ۱۰ درصد برق، کارخانه سیمان می تواند به تولید ادامه دهد اما ۱۰ درصد برق به معنای تعطیلی کارخانه است و هیچ کارخانه ای نمی تواند با این میزان برق کار تولیدی را ادامه دهد.

مجیدپور با اشاره به مشکلات صنعت سیمان در خصوص کمبود گاز و برق گفت: وزارت نفت باید این مسئله را در نظر داشته باشد که صنعت سیمان در زمستان پیش رو، همانند سال های گذشته، با کمبود گاز روبرو می شود؛ بنابراین بهتر است که مسئولین ذی ربط از هم اکنون به فکر این مشکل باشند.

وی در پایان هشدار داد: وزارت نفت بهتر است که مازوت مورد نیاز صنعت سیمان را تامین کرده و هم اکنون در اختیار آنها قرار بدهند زیرا این صنعت در سال گذشته به دلیل نبود گاز با تعطیلی روبرو شد، اکنون به دلیل قطعی برق، خط تولید خوابیده است و در زمستان اگر مجدد به دلیل نبود گاز، خطوط از تولید باز بمانند، نمی توان به راحتی بازار سیمان را کنترل کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها