منو اتیلن گلیکول

طرح مشارکتی شرکت‌های سابک عربستان و اکسون‌ موبیل آمریکا در ایالت تگزاس تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی به‌ طور کامل به بهره‌ برداری می‌رسد و بدین ترتریب دومین واحد بزرگ منواتیلن گلیکول جهان وارد مدار تولید می شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، پل فریچ مدیر مجتمع پتروشیمی شرکت‌های سابک عربستان و اکسون‌موبیل آمریکا واقع در نزدیکی منطقه کراپس کریستی (Corpus Christi) ایالت تگزاس در حال آماده شدن برای مرحله راه اندازی در سه ماه چهارم سال جاری میلادی است.

وی افزود: تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی همه بخش‌ها آماده راه‌اندازی خواهد بود.

این مجتمع جدید در زمینی که پیش‌تر زیر کشت پنبه بوده و توسط مزارع پنبه و آفتابگردان احاطه شده است، شامل یک واحد کراکر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن و دومین واحد بزرگ مونواتیلن گلیکول جهان با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه خواهد بود.

این مجموعه همچنین دارای دو واحد پلی‌اتیلن سبک خطی است هر یک با ظرفیت تولید سالانه ۶۵۰ هزار تن خواهد بود.

سابک و اکسون‌موبیل در ماه اکتبر سال گذشته میلادی اعلام کردند که این سرمایه‌گذاری مشترک در سه ماه چهارم ۲۰۲۱، زودتر از برنامه اولیه یعنی سال ۲۰۲۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

این سرمایه‌گذاری مشترک ابتدا برای اطمینان از جریان مناسب آب، بخار، نیتروژن و ارائه خوراک به کارخانه‌های تولید محصولات پایین‌دستی، بخش‌ یوتیلیتی را راه‌اندازی کرد.

فریچ گفت: ما بخش عمده سال را روی تکمیل سریع این طرح کار کرده‌ایم. با آغاز مرحله راه‌اندازی و بهره‌برداری از این مجتمع در سه ماه چهارم روزهای پرکاری خواهیم داشت.

این مجتمع دارای امکانات آزمایشگاهی برای آزمایش مواد اولیه، پلی‌اتیلن و مونواتیلن گلیکول (MEG) تولیدی با هدف کسب اطمینان از مطابقت خروجی با ویژگی‌های لازم است که مراحل راه‌اندازی آن رو به پایان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها