آلومینیوم

قیمت آلومینیوم روز جمعه پنجم شهریور ماه به بالاترین سطح خود در بیش از سه سال گذشته در بورس فلزات لندن رسید چراکه نگرانی‌ها درمورد عرضه از سوی چین به عنوان تولیدکننده برتر این فلز پس از اعمال محدودیت در منطقه Xinjiang این کشور برای ۵ کارخانه احیا افزایش یافته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه آلومینیوم، شاخص قیمت آلومینیوم در بورس فلزات ظهر روز جمعه ۲۷ آگوست با ۱.۵ درصد افزایش به ۲۶۵۸ دلار در هر تن رسید. در ابتدای جلسه معاملاتی قیمت به ۲۶۶۴.۵ دلار که بالاترین سطح از آوریل ۲۰۱۸ می‌باشد نیز رسید. قیمت آلومینیوم در بورس آتی شانگهای نیز به بالاترین سطح از آگوست ۲۰۰۸ رسیده است.

یک تاجر آلومینیوم به رویترز گفت: همه چیز وابسته به چین و محدودیت های تولید است که بیشتر مربوط به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است که در ماه‌های تابستان غیر معمول است.

براساس برآوردهای رویترز محدودیت‌های ماهانه در ۵ کارخانه ذوب در Xinjiang نشان دهنده کاهش ۱۰ درصدی از سطح تولید در ۷ ماهه اول امسال است.

منطقه Xinjiang قطب اصلی ذوب در چین است که تقریبا یک پنجم عرضه بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده آلومینیوم در جهان را به خود اختصاص داده است.

محدودیت در مصرف برق کارخانجات ذوب در برخی مناطق باعث کاهش عرضه آلومینیوم داخلی در چین شده و واردات را که در ۷ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش داشته تقویت کرده است.

در اوایل هفته گذشته، پس از آتش سوزی بزرگ در پالایشگاه آلومینای جامائیکا (Jamaican) قیمت ها در پی نگرانی نسبت به اختلال در عرضه جهش یافت.

این فلز در سال جاری بیش از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

بر اساس اعلام بلومبرگ، چین در نظر دارد در اول سپتامبر سومین بخش از ذخایر دولتی فلزات خود را به عنوان بخشی از راهکارش برای کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از آسیب‌های تورمی کامودیتی‌ها بر رشد اقتصادی، آزاد کند.

اداره ملی غذا و ذخایر استراتژیک چین روز جمعه اعلام کرد که ۷۰ هزار تن آلومینیوم، ۵۰ هزار تن روی و ۳۰ هزار تن مس را به فروش می‌رساند. این اداره اعلام کرد مقادیری که عرضه خواهد شد مطابق دو مزایده قبلی در ماه جولای است.

براساس گزارش بورس فلزات شانگهای، چین در ماه آگوست به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا فروش فلزات را متوقف کرد.

این اداره تاکنون در مجموع ۲۷۰ هزار تن از ذخایر استراتژیک این سه فلز را به عنوان بخشی از تعهد پکن در مهار بازارها پس از نگرانی از افزایش قیمت کامودیتی‌ها در سال جاری آزاد کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها