• ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
  • کد خبر: 62408
پتروشیمی

برآوردها حاکی از آن است که با وجود کاهش محدودیت‌ها و قرنطینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای محصولات پتروشیمی در تایلند همچنان ضعیف باقی مانده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، چشم‌انداز تقاضا برای محصولات پتروشیمی در بازارهای تایلند در آینده نزدیک همچنان ضعیف خواهد بود، در حالی که این کشور آسیایی همچنان در حال مقابله با شیوع شدید ویروس کووید-۱۹ (کرونا) است و انتظار می‌رود روند احیای شرایط اقتصادی این کشور در مقایسه با همتایانش در جنوب شرق آسیا کندتر باشد.

تایلند، دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا از یکم سپتامبر محدودیت‌های ویژه مقابله با کرونا را در بانکوک و ۲۸ استان دیگر کاهش داده است، اما فعالان بازارهای داخلی پتروشیمی نگران هستند که این موضوع می‌تواند شرایط شیوع ویروس را تشدید و به تداوم روند کاهشی تقاضای بینجامد.

پس از نزدیک به دو ماه تعطیلی و قرنطینه جدید برای مهار موج اخیر شیوع ویروس کرونا از چهارشنبه هفته گذشته (دهم شهریورماه) مراکز خرید دوباره بازگشایی شدند و سرو غذا در رستوران‌ها مجاز و سفرهای داخلی از سر گرفته شده است،

در بازار پلی‌پروپیلن (PP)، با توجه به اختلال در فعالیت‌های تولید، تقاضا ضعیف باقی مانده و این در حالی است که واحدهای تولید در چند ماه گذشته پایین‌تر از ظرفیت تولید خود کار کرده‌اند زیرا بعضی از آنها درگیر شیوع کرونا در مجتمع‌ها و میان کارکنانشان بوده‌اند.

روند فروش محصولات نهایی پتروشیمی در بازارهای داخلی تایلند نیز کند بوده است، بعضی از خریداران در نظر داشتند تا بهبود تقاضا برای محصول نهایی منتظر بمانند و در عین حال خواستار تداوم اقدام‌های کنترلی پیش از ذخیره‌سازی دوباره انجام شود.

در حالی که برخی امیدوارند این موضوع سبب افزایش فروش محصولات نهایی شود، نگرانی‌هایی هم درباه تأثیر کاهش محدودیت‌ها برای تشدید شیوع ویروی کرونا هستند.

تمایل برای واردات نیز مختل شده است و بعضی از خریداران از تأخیر در تحویل محموله‌هایشان شکایت دارند زیرا ازسوی دیگر حمل‌کنندگان به‌دنبال تأمین ایمنی در کشتی‌ها هستند.

برای اتیلن وینیل استات (EVA)، تولید محلی تا حد زیادی تحت تأثیر محدودیت‌ها قرار نگرفت و خرید در بازارهای داخلی ثابت بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها