• ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
  • کد خبر: 63823
طلا

قیمت طلا روز سه شنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار کاهش یافت اما ریسک گریزی و افزایش قیمت های انرژی از این فلز ارزشمند پشتیبانی کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۷۶۱ دلار و ۶۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۷۷۰ دلار و ۴۱ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۳ سپتامبر بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۶۲ دلار و ۳۰ سنت رسید.

شاخص دلار افزایش یافت و طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر گرانتر کرد در حالی که بازارهای سهام به دلیل نگرانی از رشد تورم نزول کردند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA گفت: افت بازارهای سهام باعث شد بعضی از سرمایه گذاران آسیایی دلار خریداری کنند و این اقدام قیمت طلا را با کاهش روبرو کرد. قیمت طلا در آستانه انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا در روز جمعه در محدوده بین ۱۷۵۰ تا ۱۷۸۵ دلار نوسان خواهد داشت. وی در ادامه افزود: با افزایش نگرانی های مالی آمریکا و تورم، طلا می تواند هفته جاری در محدوده ۱۷۵۰ دلار از حمایت برخوردار شود اما ابهامات تا حدودی از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می رود گزارش اشتغال ماهانه آمریکا ادامه بهبود بازار کار را نشان دهد و به حد کافی خواهد بود تا بانک مرکزی آمریکا روند تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه را پیش از پایان سال آغاز کند.

تعدیل تدابیر محرک مالی و افزایش نرخ های بهره بازده اوراق قرضه را افزایش می دهد و هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را بیشتر می کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۴۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۹۶۰ دلار و ۸۹ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۱۹۰۵ دلار و ۱۸ سنت معامله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها