بورس کالا

طی مهر ماه سال جاری، ۷ میلیون و ۲۲۲ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۳۳ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر»؛ تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، طی ماه گذشته میزبان معامله ۵ میلیون و ۵۴۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۹۱ هزار میلیارد ریال بود.

در این تالار ۳ میلیون و ۹۹۳ هزار تن سیمان، یک میلیون و ۲۲۶ هزار تن انواع فولاد، ۲۱۵ هزار تن سنگ آهن، ۴۹ هزار تن آهن اسفنجی، ۲۶ هزار و ۴۴۵ تن انواع مس، ۲۳ هزار و ۹۴۰ تن آلومینیوم، ۲۱ هزار و ۸۷۰ تن روی، ۲ هزار تن کک، ۵۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۶۹ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۶۷ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز طی مهر ماه افزون بر یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۳۵ هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

در این تالار بالغ بر ۴۱۹ هزار و ۷۹۶ تن انواع قیر، ۳۲۸ هزار و ۸۷۲ تن انواع مواد پلیمری، ۱۴۰ هزار و ۴۵۱ تن مواد شیمیایی، ۱۳ هزار و ۹۵۵ تن روغن، ۶ هزار تن سلاپس واکس و ۵۰۱ هزار تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۸۳ هزار و ۲۰۰ تن گوگرد، ۸۸۵ تن عایق رطوبتی و ۱۵۵ هزار تن لوب کات اشاره کرد.

شایان ذکر است یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم زعفران رشته ای نیز در تالار کشاورزی بورس کالای ایران دادوستد شد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۳۰ هزار و ۸۶۰ تن انواع کالا را تجربه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها