دست همکاری

روز گذشته (یکشنبه ۱۶ آبان ماه) جلسه ای میان اعضای هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی با محوریت و دستور کار نرخ اوراق و نرخ بین بانکی برگزار و مقرر شد کمیته و کارگروه مشترکی بین بانک مرکزی و بورس اوراق بهادار تشکیل شود تا فعالیت های تامین سرمایه و پرداخت سود از طریق سیستم بانکی را رسیدگی کند چراکه حجم نقدینگی در جامعه بسیار زیاد است.

به گزارش «کالاخبر»؛ از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه که علاوه بر کنترل و شفافیت نرخ سود در دستور کار قرار داشت می توان به بررسی فروش ارز صادراتی شرکت های صادر کننده، اکچوری (بیم سنجی) بانک ها و نرخ تسعیر ارز بانک ها اشاره کرد.

گفتنی است، روز گذشته احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی نیز نشست مشترکی با رئیس بانک مرکزی با هدف اعتماد آفرینی و سیاست های هماهنگ بین بخش های مختلف داشت. وزیر اقتصاد در این باره معتقد است: با توجه به اینکه بازار سرمایه کشور نمایشگر سیاست‌های مختلفی است که در حوزه قانون گذاری، صنعتی، معدنی، نفتی، پالایشی و پتروشیمی و ... صورت می‌گیرد، بهبود بلند مدت و ایجاد اعتماد در بازار مستلزم همکاری و هماهنگی تمام بخش های اقتصادی است.

خاندوزی با اشاره به جلسه روز گذشته خود با کمیسیون اقتصادی مجلس نیز یادآور شد: یکی از خروجی های بسیار مفیدی که همین هفته آینده خودش را نشان خواهد داد، تشکیل کارگروه مشترکی است که میان وزارت اقتصاد و دارایی و کمیسیون اقتصادی مجلس شروع به کار خواهد کرد تا طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار ظرف حداکثر یک ماه آینده با توافق مجلس و دولت به نتایج نهایی برسد.

وی گفت در این جلسه که مجید عشقی رئیس سازمان بورس نیز حضور داشت به موضوعاتی از قبیل جلوگیری از قیمت گذاری‌های دستوری، عدم اتخاذ تصمیم‌های عجولانه و یک شبه، نظارت‌های سیستمی در بازار سرمایه به نحوی که دخالت‌های سیستمی را به حداقل برساند، لزوم توجه همه ارکان دولت به بازار سرمایه، شفاف سازی در بحث سازمان بورس و ایجاد کانون سهام داران حقیقی پرداخته شد.

مجید عشقی رییس سازمان بورس اوراق بهادر در این جلسه پیرامون شفافیت دارایی شرکت‌ها و شفافیت در دعاوی حقوقی صحبت کرده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها