علی صالح آبادی

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در نشست مشترک با وزیر اقتصاد و اعضای هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تشکیل کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار به توسعه همکاری‌های مشترک بازارهای پولی و مالی، ثبات در بازارها و ایجاد ظرفیت‌های جدید کمک می‌کند؛ چراکه بازار پول و سرمایه نه رقیب، بلکه مکمل یکدیگرند.

به گزارش «کالاخبر»؛ صالح آبادی افزود: هماهنگی در اتخاذ سیاست‌های بازار پول و سرمایه یک ضرورت است. سیاست‌های پولی بانک مرکزی با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و در نهایت در شورای پول و اعتبار جمع‌بندی می‌شود و در این مسیر نگاه جامعی به بازارهای مختلف کشور به ویژه بازار سرمایه وجود دارد.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: نباید این نگاه حاکم باشد که بازار سرمایه و پول رقیب یکدیگرند و زبان مشترکی ندارند و امروز خوشبختانه در این خصوص، بین ارکان اقتصادی کابینه دولت به ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی اتفاق نظر وجود دارد.

وی تاکید کرد: با ایجاد این شورا، می‌توان هماهنگی بین اجزاء مختلف بازار مالی، به ویژه بازار پول و سرمایه در کشور را ارتقاء داد و شرایط کنونی، زمان بسیار مناسبی برای تأسیس شورای ثبات مالی و ارتقاء این همکاری‌ها است.

صالح آبادی با تاکید بر این نکته که بازار سرمایه، یک بازار تخصصی است گفت: بازار سرمایه باید به دور از سیاست زدگی و در یک فضای پیش بینی پذیر و مبتنی بر رویکردهای تخصصی، مسیر رو به رشد خود را ادامه دهد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها