عربستان

صندوق ثروت ملی عربستان سعودی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی دارایی‌های خود را در ایالات متحده تقریباً سه برابر کرد و به بیش از ۴۳ میلیارد دلار رساند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، صندوق ثروت ملی عربستان سعودی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی دارایی‌های خود را در ایالات متحده تقریباً سه برابر کرد و به بیش از ۴۳ میلیارد دلار رساند.

این صندوق در شرکت‌های بزرگی که در زمینه های مختلف از جمله تجارت الکترونیک، فناوری مالی، بیوتکنولوژی و خودروهای تجاری با سلول سوختی فعالیت می کنند، سرمایه‌گذاری کرده است.

این صندوق که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) نام دارد و بیش از ۴۳۰ میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کند، سرمایه گذاری های خود را در بازار سهام ایالات متحده از حدود ۱۵.۹۴ میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به بیش از ۴۳ میلیارد دلار در سه ماهه سوم افزایش داده است.

سرمایه گذاری این صندوق در شرکت خودروهای الکتریکی Lucid که در ماه جولای اعلام شد، حدود ۲۶ میلیارد دلار ارزش دارد.

این صندوق در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱ میلیارد دلار در این شرکت برای یک سهم عمده سرمایه گذاری کرده بود. در حال حاضر حدود ۶۳ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان همچنین ۷۲.۸  میلیون سهم خود در شرکت اوبر Uber را که در پایان سه ماهه سوم حدود ۳.۲۶ میلیارد دلار ارزش داشت، حفظ کرد.

این صندوق همچنین حدود ۳.۵۶ میلیون سهم از شرکت رسانه های اجتماعی پینترست Pinterest به ارزش حدود ۱۸۲ میلیون دلار و سهام شرکت پی پال به ارزش ۱۷۴ میلیون دلار را خریداری کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان در مرکز برنامه های چشم انداز ۲۰۳۰ برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور پادشاهی و کاهش اتکا به نفت قرار دارد.

بر اساس یک استراتژی پنج ساله که در ژانویه اعلام شد، این صندوق قصد دارد ارزش دارایی های تحت مدیریت خود را بیش از دو برابر کند و به ۱.۰۷ تریلیون دلار برساند و سالانه ۴۰ میلیارد دلار برای توسعه اقتصاد عربستان سعودی تا سال ۲۰۲۵ اختصاص دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها