جهرمی

جواد جهرمی معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت: قراردادهای کشف پریمیوم برای صنایع بالادست و پایین دست، دستاورد مهمی مانند برنامه‌ریزی برای تولید و اطمینان خاطر از تامین مواد اولیه به همراه خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، جواد جهرمی درباره قراردادهای کشف پریمیوم در بورس کالا افزود: یکی از دغدغه‌های صنایع بالادستی و پایین دستی، عرضه محصولاتشان و تامین مواد اولیه به طور مستمر بود که با این قرارداد، صنایع محصولات خود را در قالب قرارداد بلند مدت عرضه می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا برنامه ریزی برای تولید داشته باشند.

وی ادامه داد: این قرارداد باعث می‌شود تا صنایعی که مازاد تولید دارند بتوانند برای صادرات کالا نیز برنامه ریزی کنند.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت: در گذشته قرارد کشف پریمیوم در فراورده‌های نفتی مورد استفاده قرار می‌گرفت که چهارشنبه ۲۶ آبان ماه، محصولاتی چون مس کاتد، شمش فولاد، تختال و آلومینیوم از طریق قراردادهای کشف پریمیوم در بورس کالا عرضه شدند.

جهرمی بیان کرد: مزیت اصلی این قرارداد نسبت به قرارداد سلف، این است که در قراردادهای سلف، خریدار باید همه پول را پرداخت کند، اما در قراردادهای کشف پریمیوم قیمت در سررسید تحویل مشخص می‌شود و کسانی وارد این رقابت می‌شوند که، بخواهند در آن زمان سررسید و بازه زمانی مد نظر خود، محصول را تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: برای تولیدکننده‌ای که می‌خواهد برنامه ریزی بلند مدت انجام دهد، این ابزار می‌تواند بسیار کارآمد باشد ضمن اینکه تولیدکننده می‌تواند به صورت مستمر به فعالیت خود ادامه دهد.

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت: یکی از مهمترین کارکرد این نوع قراردادها، این است که تولید کنندگان، برنامه ریزی مطمئن‌تر برای تولید و اطمینان خاطر از تامین مواد اولیه مورد نیاز خود خواهند داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها