• ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
  • کد خبر: 67271
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۷۷۸ دلار و ۴۶ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که تقویت دلار و رشد سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا بر جذابیت بازار طلا تاثیر گذاشته و دامنه نوسان قیمت فلز زرد را در محدوده ۴ دلار حفظ کرده است قیمت طلا امروز شاهد نوسان جزئی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۱۷۷۸ دلار و ۴۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه هم با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۷۷۸ دلار و ۵۰ سنت رسید.

امید سرمایه گذاران به اینکه سویه اومیکرون عوارض شدیدی در بیماران نخواهد داشت سبب شده تا شاخص ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا تقویت شود. تقویت دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

معاون بانک مرکزی انگلیس روز دوشنبه گفت، تورم در این کشور ممکن است در ماه آوریل از مرز ۵ درصد عبور کند و اینکه کمبود نیروی کار در انگلیس موجب تداوم نرخ بالای تورم در این کشور خواهد شد.

کاهش اقدامات محرک مالی و افزایش نرخ بهره سبب افزایش سوددهی اوراق قرضه دولتی شده و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را بالا می برد.

بازارهای مالی که امسال درگیر رمزگشایی از سیگنال های ارسالی بانک های مرکزی جهان بوده اند، در ماه دسامبر نیز منتظر سیگنال های بیشتری هستند، چرا که قرار است نشست های فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی انگلیس به صورت تقریبا همزمانی برگزار شود.

به رغم شیوع سویه اومیکرون وزرای دارایی حوزه یورو روز دوشنبه در مورد چشم انداز رشد اقتصادی ابراز خوش بینی کرده و بر سر تداوم اقدامات پولی حمایتی در طی سال آینده به صورتی معتدل اتفاق نظر داشتند.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز دوشنبه حدود ۰.۲ درصد نسبت به روز جمعه کاهش داشت و به ۹۸۲.۶۴ تن رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها