• ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
  • کد خبر: 68043
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۷ سنت معادل ۰.۸۰ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۹ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران همچنان نگران گسترش سریع سویه اومیکرون در جهان هستند که می تواند موجب کاهش تقاضا برای مصرف انرژی شود و از سوی دیگر تولید نفت اوپک پلاس همچنان کمتر از ارقام توافق شده است، قیمت نفت امروز با نوسان همراه بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۷ سنت معادل ۰.۸۰ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۹ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز با ۲ دلار و ۶۳ سنت معادل ۳.۷۱ درصد افت به ۶۸ دلار و ۲۳ سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در این باره گفت: «آسیب آنی ای که رشد اقتصاد جهانی از محدود شدن تردد بین کشورها خواهد دید هنوز مشخص نیست و قیمت نفت به هرگونه محدودیت مسافرتی ای حساس است.»

نیوزیلند بازگشایی مرزهای بین المللی خود را به دلیل گسترش سریع سویه اومیکرون به تعویق انداخته و چند کشور دیگر نیز محدودیت هایی را جهت رعایت هر چه بیشتر فاصله گذاری اجتماعی به اجرا گذاشته است.

بسیاری از کشورها در فاصله چند روز مانده به تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی در حالت آماده باش قرار دارند و تعداد موارد ابتلا به سویه اومیکرون در اروپا، آمریکا و آسیا از جمله ژاپن به سرعت در حال رشد تصاعدی است.

با این حال شرکت مادرنا روز دوشنبه اعلام کرد، بررسی های آزمایشگاهی حکایت از آن دارد که دوز یادآور واکسن تولیدی این شرکت ظاهرا در برابر سویه اومیکرون ایمنی ایجاد می کند و این تا حدودی موجب امیدواری سرمایه گذاران شده است.

در بخش عرضه، دو منبع مطلع گفتند میزان پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید از ۱۱۶ درصد در ماه اکتبر به ۱۱۷ درصد در ماه نوامبر رسیده و این نشان می دهد که سطح تولید کشورهای عضو همچنان پایین تر از ارقام هدف گذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها