گواهی سپرده+انبار

در جریان معاملات آذر ماه ۱۴۰۰ در بازار مالی بورس کالای ایران، معامله گران ۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار گواهی سپرده کالایی را در حالی دادوستد کردند که سیمان با کسب سهم ۵۸ درصدی از حجم معاملات از زعفران نگین و سکه پیشی گرفت و در صدر ایستاد. در این دوره گواهی سپرده میلگرد نیز به معاملات بازار مذکور اضافه شد تا سبد متنوع تری از کالاهای مختلف جهت سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران حوزه کالایی قرار گیرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ در ماهی که گذشت، معامله ۲۹ میلیون و ۹۱۴ هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش ۱۵۶ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریالی در بازار رقم خورد.

اما از نظر ارزش معاملات سکه طلا توانست رتبه اول را به دست آورد. به طوری که تعداد ۷ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۶۰۰ گواهی سپرده سکه طلا به ارزشی بالغ بر ۹۳۸۷ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال در حالی معامله شد که این ارقام به ترتیب ۱۴ و ۶۸ درصد از حجم و ارزش کل معاملات را در بر می گرفت.

معامله ۱۳ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۱۸۳ گواهی سپرده زعفران نگین نیز ارزشی حدود ۴۲۲۵ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریالی را رقم زد تا زعفران نگین با ثبت ۲۷ و ۳۱ درصد از حجم و ارزش کل معاملات ماهانه، به لحاظ حجم و ارزش معاملات رتبه دوم را کسب کند.

۱۳۶ هزار و ۷۷۵ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی نزدیک به ۳۴ میلیارد ریال در آذر ۱۴۰۰ دست به دست شد.

در اولین هفته معاملاتی گواهی سپرده میلگرد نیز ۱۰۰ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالای میلگرد در حالی معامله شد که ارزشی بیش از ۱۴.۶ میلیارد ریال را در پی داشت.

تعداد ۴۰ هزار و ۵۸۰ گواهی سپرده برنج طارم مازندران نیز به ارزشی حدود ۱۹ میلیارد ریال در بورس کالای ایران به فروش رسید.

معامله گران ۱۶ هزار و ۸۸۵ گواهی سپرده زیره سبز را نیز به ارزشی بالغ بر ۱۵.۵ میلیارد ریال معامله کردند.

در جریان معاملات ماه گذشته، ۱۷۸ گواهی سپرده پسته و ۲۲۷ گواهی سپرده کشمش سبز نیز در مجموع به ارزشی بیش از ۵۶۰ میلیون ریال خرید و فروش شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها